• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rikkie - Volkswagen polo 6n2 GTI

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Hallo allemaal!

Een tijdje geleden een andere auto gekocht, namelijk een heuze polo 6n2 GTI..
Wel een blackedition.. aparte laklaag is hij van voorzien vandaar de naam!

Erg trots op deze auto als student en enkel alleen door hardwerken verdient!
Orginieel wielen erop ( bbs 2-delig) orgi. Climatronic oftwel een geheel zelfregelende airco :)
Verder liggen er 125paardjes onder de kap en is hij helemaal orginieel met een kmstand van 99.501!
Ik denk een van de weinigen orgi. Nederlanders met deze km stand en ook nog eens VW onderhouden.

Dit was het wel een beetje over de auto!

De lak.. beroert werd je er van bij aankomst! allemaal plekken half uitgepoetste wax en zelf denk ik in te warm weer verwerkt of te lang laten zitten.

Wat voor foto's van het beestje zoals hij aankwam:

DSC07543.jpg

DSC07544.jpg

DSC07547.jpg

DSC07548.jpg


Toen begonnen met het Foamen van het beestje, de velgen zijn niet gereinigt of wat dan ook dit omdat deze in de winter opnieuw netjes gemaakt worden!
De winterwielen worden binnenkort zwart gepoedercoat.
DSC07560.jpg


Na het foamen een rondje gelopen met APC 1:4 een kwarstje.. Sjonge wat een troep kwam er uit de raamrubbers.
Auto ook nog ingespoten met tar x en Iron x, op zwart zie je het niet maar toch, kijk bij het kleien.
DSC07584.jpg

DSC07587.jpg

DSC07595.jpg

DSC07597.jpg


Daarna netjes gewassen met 2 emmer methode en een overdosis shampoo van Monello en de monello washmit.
Auto daarna maar even naar binnen gereden en gedroogd met de droog doek.

DSC07605.jpg


Daarna wat delen gedomnteerd en lekker aan de klei geweest.
DSC07606.jpg

DSC07609.jpg

Viezigheid ook maar even schoongemaakt althans me papa :)

Dj born en slippy gebruikt icm Monello klei.
Leuke combi, erg glad maar niet overtuigd van de bornenslippy contrate.. komt misschien nog!
De klei voor een na die tijd heb ik beide een foto van. zo zie je dat de stap tar x en iron x toch een boel schelen.

DSC07607.jpg

DSC07608.jpg


Na het kleien afgeplakt en de auto maar is bekeken... ]-0
Wat een krassse machine, maar toch nog mijn GTI :heart_eyes:

DSC07617.jpg

DSC07619.jpg

DSC07620.jpg

DSC07621.jpg


Koplamp ook nog even licht geweatsand en daarna opgepolijst.
Voor:
DSC07622.jpg

Tijdens
DSC07630.jpg

Na
DSC07631.jpg


Als combi gekozen voor een C.pro wolpad met Inizio.. zware combi maar wou het gewoon in proberen vanwege vele goeie reacties en resultaten..
En ja hoor wat een beest!
DSC07637.jpg

DSC07647.jpg

DSC07649.jpg



Afgebouwd met Geel op Rotary en mezzo en als laatste de DAP op groen met Finale


Vanaf hier weinig fotos gemaakt... raar maar waar!
Als laatste machinaal blackhole aangebracht en 20min laten curen en daarna uitgebuft.
Zag er al netjes uit!

Als laatst heb ik Autofinesse temption als wax gebruikt en netjes per deel aangebracht en uit gepoetst.

De na fotos zijn bijzonder slecht vind ik zelf maar ja om het niet helemaal te onthouden een paar.

DSC07656.jpg

DSC07657.jpg

DSC07658.jpg

DSC07664.jpg

DSC07668.jpg

DSC07669.jpg


Resultaat! ik vind dat hij erg opgeknapt is.. alleen jammer dat er in het dak een paar kleine krasjes zitten en op de bumpers een beetje..
Auto is al 13 jaar oud dus mag wel iets aan te zien zijn!

Groetjes Rikkert! :cool:
 
ziet er netjes uit!! qua fun/prijs factor is deze auto samen met een clio rs een hele aantrekkelijke denk ik. Misschien een keer een verlagings set? Maak het net even iets meer af;)

Veel plezier met je mooie gti!!
 
Heerlijk mooie lak die Black Magic Pearl van VAG, zeker als deze zoals nu weer helemaal netjes is!! :)^ :heart_eyes: Heel mooie nette GTi ook zo te zien en het mooie is dat ie inderdaad origineel is. Knap werk, kan alleen maar mooier worden.
 
Black hole laat ik altijd even zitten, aangezien ik de gehele auto in de blackhole zet en daarna pas afneem!
En begin bij het het begin van het machinaal zetten van de blackhole!

En idd, een verlagingsset komt zeker! met de orginieele wielen in top staat eronder en dan is hij af.. en een ander geluidssetje :p
 
mooi werk! leuke auto ook met de bbs-jes eronder


black hole breng ik ook aan zoals jij het doet. gehele auto aanbrengen en dan afnemen waar je begonnen bent met aanbrengen.
 
Knappe turnaround. Voor je detailbeurt zag je duidelijk dat de wagen 13 jaar oud is, na jullie dagje poetsen komt hij precies recht vanuit Wolfsburg.


Ik verwerk mijn blackhole net als jij: hele auto machinaal in de blackhole zetten, daarna beginnen afnemen waar ik aangezet heb. Produkt staat er dan idd een twintigtal minuten op (afhankelijk van de grootte en complexiteit van de behandelde wagen)
 
Toffe auto. Van lelijk eendje weer een mooie zwaan geworden. Mag je trots op zijn!
 
Ja ben ook erg trots op het resultaat.

Velgen een keer grondig laten aanpakken en hij is zoals ik wil, op een schroefset na :eek:)