• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rimsavers aangebracht op beschadigde Volvo velgen

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
7.501
198
44
We hebben Rimsavers natuurlijk al eens aangebracht op Tim zijn BMW velgen maar die hadden geen schade. Deze keer hebben we Volvo velgen die genoeg "actie" gezien hebben om te laten zien wat het verschil kan wezen als je Rimsavers aanbrengt.

We hebben deze keer ook bewust gekozen om geen gebruik te maken van een krik/brug om te ervaren hoe dat is als je dat niet tot je beschikking hebt. En dat is gewoon zeer goed te doen.
I.t.t. de andere verpakking had deze verpakking geen doekjes met primer maar kunststof buisjes met daarin een glazen buisje en een soort kussentje voorop. Glazen buisje moet je breken en dan even knijpen tot het kussentje gevuld wordt met de vloeistof uit het glazen buisje dan dan de rand behandelen.
Dat beviel erg goed want je knoeit daardoor nog minder op de delen waar je toch niet op plakt.

Velg passagierskant, deze was er het ergst aan toe:
IMG_4183.jpg

IMG_4185.jpg
IMG_4177.jpg

IMG_4179.jpg


Na het aanbrengen van Rimsavers:
IMG_4195.jpg

IMG_4193.jpg

IMG_4197.jpg


Bestuurderskant voor:
IMG_4187.jpg
IMG_4188.jpg


Na het aanbrengen van Rimsavers:
IMG_4192.jpg


Natuurlijk zal opnieuw spuiten beter eruit zien maar dit is toch een goede verbetering als je dat niet zou willen.
 
Het weegt zo weinig dat het niet uitmaakt. Je rubber slijt ook net zoals stoeprand beschadiging lak en metaal weg neemt. Dan ga je ook niet opnieuw balanceren.
 
We mogen zeker niet klagen, beetje onbekend nog maar met dit soort projecten gaat het misschien wat harder :)

Het is niet iedereens kop thee, hoeft ook niet. Het is wel geinig en zoals je ziet op de Volvo kan het best flink schelen.
 
  • Leuk
Reactions: Al-bundy
Mooie en vooral goedkope oplossing om de stoeprandschade te verbergen, velgen staan er zo toch weer netjes bij;)
 
Gaat een goede klant worden dit, als je zo naar de eerste velg kijkt, die helemaal rondom beschadigd is.
Daar kan straks vier keer per jaar een nieuw setje savers op, want die hebben ook in no-time stoeprandschade.
 
Ziet er goed uit zeg! Ik heb een Volvo V40 uit de leasepoule overgenomen met 18" r-design wielen, die tamelijk beschadigd zijn. Dit product lijkt een goede optie, maar hoe zit het met het wisselen van banden / velgen? Ieder half jaar ga ik van zomer naar winterbanden op deze set, en de business case rekent niet rond als ik dan iedere keer een nieuwe rimsaver op moet doen :)

En dan nog de kleur (zie velg in bijlage).. ik denk gewoon zilver?
 

Bijlagen

  • IMG_2369.JPG
    IMG_2369.JPG
    151,5 KB · Weergaven: 346
Ik moet zeggen dat het mijn ook erg mee valt, had mijn nodige twijfels voor ik ze er op gezet hebt maar om de beschadigde velgranden weer toonbaar te maken toch de gok gewaagd resultaat valt niet tegen.
 

Bijlagen

  • IMG_9968.JPG
    IMG_9968.JPG
    252,3 KB · Weergaven: 407