• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rinse aid / Drooghulp

JW206

Detailing chief
15 aug 2013
95
75
Eindhoven
Had op YouTube van Autoshine Cars gezien dat er een rinse aid gebruikt werd (5,55 min). Dit zodat op auto’s zonder bescherming het water er toch vanaf loopt zodat de droogdoek beter zijn werk kan doek / minder nat wordt. Had niet de indruk dat de rinse aid die gebruikt wordt zelf iets van bescherming geeft. Anders zou je misschien Gyeon Wetcoat kunnen gebruiken maar soms wil je geen bescherming opbrengen.
Op internet is wel wat te vinden / te koop. Je zou zelfs wat glansspoelmiddel voor een afwasmachine kunnen gebruiken maar weet niet of dit veilig te gebruiken is. Kan in het assortiment van CC zo ook niets vinden.

Iemand tips / wat gebruiken jullie?

Glansspoelmiddel

 
Die drying aids geven altijd wel iets van bescherming hoor. Niet in de zin van een echte wax, maar door deze detailer sprays te gebruiken, zal je lak gladder worden. Het hydrofobische effect wordt versterkt en het vuil hecht zich minder snel.
Ik gebruik nu vooral Monello Perfetto of Gyeon Cure en ben er erg tevreden over. Ook ooit wel auto Finesse Finale en de Meguiars Quick detailer gebruikt.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Zou kijken naar een sterk geconcentreerd product / waterless wash, die kun je namelijk verdunnen. Ik gebruik als drooghulp Car*pr0 Ech2o. Dat verdun ik 1:25. Dus je doet er jaren mee.
Gebruik het ook als klei middel.
 
Van de genoemde producten zou ik niet durven zeggen dat Spray & Wipe echt toevoegingen bevat. Althans, niet in de vorm van een wax/sealant/SiO2 of andere toevoegingen.

De reden dat ik graag S&W gebruik is omdat het weinig poespas bevat. :D
 
Van de genoemde producten zou ik niet durven zeggen dat Spray & Wipe echt toevoegingen bevat. Althans, niet in de vorm van een wax/sealant/SiO2 of andere toevoegingen.

De reden dat ik graag S&W gebruik is omdat het weinig poespas bevat. :D
Hier ook Spray & Wipe fan.
Gebruik het echter onverdund als drooghulp.