• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Riwax shampoo in nieuwe wasbox

Emi

Detailing guru
26 jan 2015
901
150
Zuid-Holland. Vlakbij Carclean.
De wasbox bij mij om de hoek werd de afgelopen dagen van een nieuwe installatie van het merk Savona voorzien. Nieuwe slangen en pompen, nieuwe doseersystemen en nieuwe osmosefilters.

Tijdens de installatiewerkzaamheden liep ik langs en vroeg aan de installatiejongens wat voor shampoo er nou eigenlijk in het systeem gaat omdat ik graag wil weten in welke mate deze mijn waxlaag zou kunnen aantasten. Er wordt namelijk vaak gezegd dat wasbox shampoo's nogal agressief voor je delicate waslaag kunnen zijn.

Het antwoord dat ik kreeg was: "Hier wordt Riwax shampoo gebruikt, op de site van de fabrikant kun je er wel meer over vinden. En je mag best even in de technische ruimte kijken hoor!"

Dat laatste liet ik mij geen 2 keer zeggen. Ik maakte er deze foto's.
20160610_143130.webp
20160610_143135.webp

Maar op mijn aanvankelijke vraag, de mogelijke agressiviteit van de Riwaxshampoo, heb ik zelfs na het bezoeken van de website van Riwax geen goed antwoord.

Zijn hier mensen die er wat meer van weten?

Op mijn werk hebben we ook een wasstraat en gebruiken ook Riwax shampoo. Ook verkopen ze er de (wax), velgen reiniger etc. Zelf nooit geprobeerd, maar voor de klanten is schoon al gauw goed

Ik denk dat de afstelling c.q. dosering van de gebruikte shampoo ook belangrijk is. Zo is de wasstraat bij mij in de buurt vervangen voor een nieuwe en is er meteen een tweede nieuwe naast gezet. Voorheen gebruikte zij ook Riwax (Type ken ik verder niet) en dit was alles behalve vriendelijk voor je lak.

Zowel de wasstraat als wasbox.

De eigenaar kon mij ook niks vertellen over zijn eigen machines en producten. :P

Ik denk zelfs dat dosering belangrijker is dat het merk shampoo type.. Ook als je btbm gebruikt in een te hoge dosering is dit niet goed voor je wax ;)