• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rode Opel Astra binnen no time weer dof

Mr.F

Detailing addict
27 dec 2011
33
65
27
Ik heb onlangs een rode Astra 2.0i 16v GSi aangeschaft met 41.000 km.
De auto was erg dof en heb de auto samen met een maat gepolijst en voorzien van een Gyeon coating ( welke weet ik niet meer, was 160 euro ? )
Het resultaat was keurig, maar nu na 3 a 4 weken begint de Astra weeral dof te worden. Heeft iemand tips of een idee?


Alvast dank voor de reactie's !
auto.jpg
 
Hey hallo :D

Oef, dus na een volledige polijstbeurt is de auto na enkele weken al zichtbaar dof aan het worden? :worried: Dan krijg ik het idee dat het een lak betreft zonder blanke lak, maar na enkele weken al invloed van UV (desondanks de SiO2-coating) is wel erg snel.

* Worden alle panelen zichtbaar doffer? (of enkele panelen)
* Is de hechting van de coating eventueel niet goed?
* Wat zijn je stappen geweest?
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Hmmm, bijzonder, kun je aangeven wat je hebt gedaan na het polijsten en voor het aanbrengen van de coating?
Zelfs een wax laag zou veel langere bescherming moeten geven.

Heb je toevallig ook een foto hoe de auto er nu bij staat incl. de doffe plekken?
 
De olie in polijstmiddelen trekt erg snel in single stage lakken. Dat brengt risico met zich mee:

  1. Verwering blijft mogelijk gemaskeerd achter, je stopt daardoor te snel met polijsten.
  2. Olie trekt in de lak, waardoor coatings slecht hechten.
Daarnaast kan het ook zo zijn dat de coating zelf door de lak geabsorbeerd wordt, mogelijk moet je 2 of 3 lagen aanbrengen om alles dicht te zetten.
 
Bij de clinic van Gyeon raadde men aan om op single stage lakken geen coatings te gebruiken. De redenen waren volgens mij dat

1. Goed ontvetten van de lak in voorbereiding op de coating niet zo fijn is voor de lak.
2. De coating kan in je lak trekken en dan zijn er dus meerdere lagen nodig zijn.

Punt 2 is niet zo erg natuurlijk, maar ik vraag me af in hoeverre punt 1 van invloed is.
 
Interessant, ik was ook van plan om een coating aan te brengen op m'n Panda uit 1985, maar die beschikt dus ook niet over blanke lak.

@Mr.F Is hier nog iets uitgekomen? Heb je nog vervolg stappen ondernomen?
 
Sorry heren, was het hier een beetje vergeten :D
Bedankt voor alle antwoorden. Inmiddels heb ik de Astra de deur uit gedaan en een heb een Golf gekocht ( Zwart, geen rood meer :D )