• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roestsporen in plastic verwijderen

@Arjan,

Vooraf laten drogen is het belangrijkste, vocht in het materiaal beperkt het "intrekken"
Natural Look is wat beter in het intrekken maar Trimrestorer is wat beter in bescherming
Je kan ook beginnen met NL, die een paar dagen laten intrekken, uitwrijven en dan TR erop
Ook dat weer in laten trekken en voordat het helemaal droog is (kan wel ff duren) nawrijven
 
Grappig dat iets door elkaar halen tot een nieuwe oplossing kan komen ;)
Ik bedoelde ook Trim Restorer, dat gebruik ik eigenlijk altijd buiten op de auto.

Maar ik begrijp dus eerst Natural Look, moet dat dan lekker dik?

Heeft meerdere lagen Trim Restorer nog zin?
 
Dik hoeft niet, maar NL droogt wat minder lastig op dus het kan wel
TR in een paar laagjes kan, juist omdat je dan dunne laagjes maakt
Vooral op oud rubber gebruik ik eerst NL en dan pas de TR

Laatst nog iemand voor de gek gehouden rubbers van zeker een jaar of 20 leken als nieuw

De rubberen matten van de Healey heb ik echt dik ingesmeerd
En de cabriokap ook omdat die in de porieen vol meuk zat
Maar die heb ik daarna met APC weer (met vuil enal) eraf gewassen
 
Ik heb nog de detail gelezen van degene van wie ik de voorbeeld foto van internet heb afgehaald. Hij heeft zijn trims ook met een soort prof. polish behandelt (Jeffs prime strong) en zegt dat de trims daar heel lang goed door blijven. Hoe doe je eigenlijk prof. polish weer uitvegen op plastic?

show off detailing the American way:
http://www.s2ki.com/s2000/topic/703236-volvo-v70-xc-and-subaru-wrx-impreza/
 
Welkom op het forum @Elie
+1 is niet de naam van een product, maar een bijval voor een eerdere post. In dit geval een verwijzing naar IronX van CarPro. Dit merk wordt ondertussen niet meer door Carclean in het assortiment gevoerd, maar wel vele andere vergelijkbare ijzerverwijderaars zoals bijvoorbeeld Monello Non-Ferro of Dodo Juice Ferrous Dueller.
Overigens is dit topic bijna 10 jaar oud en de meeste leden die erin bijdroegen, zijn al lang niet meer op dit forum gesignaleerd ;)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Elie