• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ronaldo stelt zich voor en heeft een vraag over het gebruik van een glaze of wax.

ronaldo

Detailing rookie
28 jul 2011
3
0
Hallo,

Dit is mijn eerste bericht op deze site! Ik wilde me voorstellen op de pagina ,maar hoe werkt dat?

En mijn vraag: gebruik je nu een glaze of juist een wax als laatste stap?

ronaldo zei:
Ik wilde me voorstellen op de pagina ,maar hoe werkt dat?

je vertelt iets meer over jezelf, je wagen en je eventuele ervaringen of wensen ivm het poetsen van die wagen?
Sommigen (hé Danny :) ) apprecieren t erg als je er fotos van je wagen en produkten bijplaatst.

ronaldo zei:
En mijn vraag: gebruik je nu een glaze of juist een wax als laatste stap?

Waxen is de laatste stap, hier vind je een erg duidelijk stappenplan :
Het-Clean-en-Detail-Plan-om-je-auto-weer-top-te-krijgen

Na een glaze(black hole bv) altijd nabehandelen met een sealant of een wax, anders is je glaze na de eerste regenbui alweer verdwenen.

Hallo Ronaldo,

Welkom op het forum :-b

Je bent op de goeie weg hoor,natuurlijk weten wij allemaal graag in welke auto je rijd(of slaapt of .... ) en met wat je deze zoekt te vertroetelen.

Wat die glaze betreft: kijk ff in een stappenplan en je komt er zo uit(veel lezen dus ) , maar het antwoord is al gegeven:

In deze volgorde zal het vermoedelijk staan :

wassen
kleien(vuil op de lak)
reinigen(vuil in de lak) bvb prof. polish
glaze(bvb black hole)
sealant(bvb jet seal 109 ,maar deze zie ik niet meer in de shop staan):(
een wax bvb step 3 van Mothers

Misschien zoek je ook nog een lijstje op het net te smijten en dan kunnen we weer met z'n allen onze voor- en tegens aan je laten weten,zodat jij de bomen niet meer in het bos kan vinden :lol

Danny

ps: er zijn ook nog de moderators die je helpen hoor(via de webwinkel - is dus niet via het forum!!)

Welkom!
Een glaze breng je aan voor een wax, nooit erna.
Een glaze is trouwens optioneel, alleen een wax aanbrengen kan natuurlijk ook. :ja