• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rood Rood krijgen

krismazur

Detailing rookie
10 jun 2010
22
0
Pas geleden op de poets meeting geweest die Marieke heeft voor volvo40forum leden georganiseerd.
Mijn rode V40 zag echt niet uit en was in slechste staat van alle autos die naar meetin ggekomen zijn.

Na wat uitleg en demonstratie van wat de Dap500 met goede spullen kan doen, was iedereen verbaasd.
Oordeel zelf
Foto-XGVUUZKU-D.webp

Foto-ZAKPJM6B-D.webp

Foto-HXNFHDAB-D.webp

Foto-YDFQCWIZ-D.webp

ik mocht ook zelf proberen hoe dat met Dap500 gaat:-p
Foto-D6ZWS7UH-D.webp

omdat puur om de intro en uitle gin, en iedereen een stukje van zijn auto wou uitproberen is bij deze gebleven
Rest heb ik met de hand gedaan maar heb geen foto's van
Achterklep is ook met machine gepolijst
Foto-Q7DEGZU6-D.webp

Gebruikte spullen, ik weet de helft niet meer.
Eerst klei gebruikt. Daarna met POORBOY's 3.5 en 2.5 aan de slag, voeding en daarna wax.
Uitlaat met commandant 5:schaam

Ben nieuw met al dat spullen (wat zijn er veel sorten van) maar met tijd....:ja

Wat blijft het toch een magnifiek machientje die DAP! Mooi resultaat al geboekt! En wat B.K. zegt: alles op z'n tijd, lezen brengt al een hoop info.

Kris je hebt ook een auto waar het resultaat al snel boven water komt met een dap en de juiste middelen:-)^

Ik heb al diverse avonden flink gelezen hier over de verschillende producten, als je kijkt naar mijn bestelde lijst is dit een gemiddelde goede producten lijst, dus puur lezen lezen en lezen en je leert ontzettend veel:rules

Werpt alleen maar meer vragen bij mij op :( :lol
Tja, is eenmaal interessante materie en zowel de kennis als het delen hier is top geregeld !

Voor zover de off-topic: dat zijn mooie voorbeelden, superrrr

Gisteren eindelijk verder kunnen gaan, alsnog goed te kunnen detailen.
Afgesproken bij Marike om velgjes op te halen en tegelijker tijd wat tijd genomen om mijn rode V40 laten blinken.

Wij zijn hele dag beezig geweest maar resultaat mag er wezen.

Hier komt uitleg en foto's van Marike, gepikt van volvo40forum;-p

Nou, daar zijn ze dan, de foto's. Het ging niet helemaal goed met uploaden naar photobucket.

Zoals al eerder gezegd, Kris was hier om kwart over 10, even wat drinken en om kwart voor 11 begonnen. Trims behandeld met APC om ze goed te ontvetten en schoon te maken. Hierna de auto gewassen met 2 emmers, washmitt en de Dodo juice Born to be mild. Auto afgedroogd met de droogdoek. Trims afgeplakt met tape. Hierna verschillende testspots gedaan en op de volgende combinatie uitgekomen. Ik heb 1 hit gedaan met de rotary met heavy green en Poorboy's SSR 2,5 en Kris is er met de DAP500 achteraan gegaan met SSR 1. Dit was in eerste instantie de perfecte combinatie, de helft van de auto ermee behandeld, zag er perfect uit, totdat we bij de motorkap kwamen. Ik heb de motorkap behandeld met een wollen pad en de Monello inizio omdat er diepere krassen in de lak zaten. Dit glom behoorlijk, maar nadat Kris er met de SSR 1 overheen was gegaan, was de glans een heel stuk minder. Heel vreemd, want de combinatie die ik had gebruikt is de zwaarste die er is. Hierna zou je met een lichtere combinatie alleen maar meer ipv minder glans moeten krijgen. Maar dat was dus niet het geval. Nu bleek dat de motorkap was overgespoten en ook een zijscherm, waar we daarna hetzelfde mee hadden. Na enkele combinatie bleek heavy green met Monello Inizio, witte pad met Mezzo en light green pad met Finale het geoogde resultaat te geven. Dit zorgde voor wat oponthoud. Maar dat mocht de pret niet drukken. Maar goed , hele auto gepolijst, zag er zeer goed uit. Hierna is Kris de trims gaan behandelen met de Poorboys trimrestorer en ik heb de hele auto gevoed met de Poorboys Black hole. Hierna was er nog meer glans. Hierna de auto in de Poorboy's EX-P gezet, 45 minuten laten curen, in de tussentijd heeft Kris zijn "nieuwe velgen" eronder gezet en hebben we even wat pizza naar binnen gewerkt. Nog een keer de trims behandeld en hierna de EX-P uitgepoetst. Gevolg : nog meer glans. Hierna de yellow cream wax van Clearkote aangebracht en vervolgens uitgepoetst. Nu was de auto eindelijk klaar n werd hij letterlijk in het zonnetje gezet om even een paar mooie foto's te maken.

Nu dus genoeg geschreven, nu het bewijs:
auto na het wassen en drogen, nog best wat glans, maar het kan veel beter

kris02.webp

kris5.webp

We hadden een tijdelijke nieuwe striping aangebracht, best leuk

kris6.webp

Hierna zijn we aan het polijsten geslagen, Kris druk aan het werk

kris8.webp

een reflectieshot na polijsten

kris10.webp

tape weer van de trims afgehaald, wat glimt hij mooi he

kris13.webp

Inmiddels zitten de andere velgen eronder en is Kris de EX-P aan het uitpoetsen.

kris14.webp

En dan wordt het nu tijd voor de zonnebrillen

kris18.webp

kris19.webp

kris20.webp

kris16.webp

kris17.webp

kris15.webp

Nou, dat was de bijdrage van mijn kant, Kris heeft nog duidelijke foto's van hoe het voor het polijsten was, dus ik denk dat hij die nog wel plaatst. Het was een gezellige, maar vermoeiende dag, maar onze moeite is niet voor niks geweest.

Kris, veel plezier met de velgen en de glimmende V.

Hoop dat jullie ook kunnen genieten van resultaat.

Gr Kris met grote dank aan Marike;-)

Kris heeft de auto nu anderhalf jaar. Bij aflevering van de auto door de garage was deze al gepoetst, (machinaal, wat hier en daar niet helemaal goed was gegaan(kale randen)),glom mooi en zag er verder goed uit. Na een tijdje werd de lak toch weer dof (logisch) en heeft Kris wel geprobeerd hem weer mooi glimmend te krijgen, maar was niet helemaal gelukt. Na een bezoek aan de detailmeeting van het Volvoforum, is hij erg enthouisiast geraakt en zag wat er gedaan kon worden met de auto als je de goede materialen hebt. Maar ja, zijn we niet allemaal zelf bezig geweest met turtlewax en andere spullen door onwetendheid?
Maar goed, Kris heeft inderdaad letterlijk het licht gezien, heeft inmiddels een washmitt, born to be mild een kleikit, doeken, de delirium droogdoek en een clearkotewax aangeschaft ( + microvezelpads), dus dat gaat de goede kant op. Gisteren dus de hele auto behandeld en nu is het dus een kwestie van bijhouden.

Zoals op het andere forum ook al gezegd mooie resultaten, zie ik het nou goed dat de trims op de bumpers, sideskirts en de onderste helft van de trims op de deuren niet zijn afgeplakt ?

Nice resultaat en mooie putdeksels ;)

Berkant zei:
Zoals op het andere forum ook al gezegd mooie resultaten, zie ik het nou goed dat de trims op de bumpers, sideskirts en de onderste helft van de trims op de deuren niet zijn afgeplakt ?

Nice resultaat en mooie putdeksels ;)
Ja je ziet het goed. Trims op de bumber hoefde niet want ze zijn nieuw dus ook nieuw in lak, We hebben alleen sealent en wax op gedaan.
Onderste skirts zijn ook niet afgeplaakt omdat de dorpels zijn ook niet gepolijst

Hoe vaak ik je auto ook zie Kris hij blijft verschrikkelijk mooi :love

Jullie hebben samen een knap staaltje werk gelevert

Ziet er echt heel mooi uit zo.
Vooral die velgen in plaats van die wieldoppen. Een grotere verbetering had je niet kunnen doen. :love

Maandag met mijn nog veel roziger Cuore aan de gang eens kijken of die net zo mooi rood kan worden als jou V40. Top Job :-)^