Gisteren eindelijk verder kunnen gaan, alsnog goed te kunnen detailen.
Afgesproken bij Marike om velgjes op te halen en tegelijker tijd wat tijd genomen om mijn rode V40 laten blinken.
Wij zijn hele dag beezig geweest maar resultaat mag er wezen.
Hier komt uitleg en foto's van Marike, gepikt van volvo40forum
Nou, daar zijn ze dan, de foto's. Het ging niet helemaal goed met uploaden naar photobucket.
Zoals al eerder gezegd, Kris was hier om kwart over 10, even wat drinken en om kwart voor 11 begonnen. Trims behandeld met APC om ze goed te ontvetten en schoon te maken. Hierna de auto gewassen met 2 emmers, washmitt en de Dodo juice Born to be mild. Auto afgedroogd met de droogdoek. Trims afgeplakt met tape. Hierna verschillende testspots gedaan en op de volgende combinatie uitgekomen. Ik heb 1 hit gedaan met de rotary met heavy green en Poorboy's SSR 2,5 en Kris is er met de DAP500 achteraan gegaan met SSR 1. Dit was in eerste instantie de perfecte combinatie, de helft van de auto ermee behandeld, zag er perfect uit, totdat we bij de motorkap kwamen. Ik heb de motorkap behandeld met een wollen pad en de Monello inizio omdat er diepere krassen in de lak zaten. Dit glom behoorlijk, maar nadat Kris er met de SSR 1 overheen was gegaan, was de glans een heel stuk minder. Heel vreemd, want de combinatie die ik had gebruikt is de zwaarste die er is. Hierna zou je met een lichtere combinatie alleen maar meer ipv minder glans moeten krijgen. Maar dat was dus niet het geval. Nu bleek dat de motorkap was overgespoten en ook een zijscherm, waar we daarna hetzelfde mee hadden. Na enkele combinatie bleek heavy green met Monello Inizio, witte pad met Mezzo en light green pad met Finale het geoogde resultaat te geven. Dit zorgde voor wat oponthoud. Maar dat mocht de pret niet drukken. Maar goed , hele auto gepolijst, zag er zeer goed uit. Hierna is Kris de trims gaan behandelen met de Poorboys trimrestorer en ik heb de hele auto gevoed met de Poorboys Black hole. Hierna was er nog meer glans. Hierna de auto in de Poorboy's EX-P gezet, 45 minuten laten curen, in de tussentijd heeft Kris zijn "nieuwe velgen" eronder gezet en hebben we even wat pizza naar binnen gewerkt. Nog een keer de trims behandeld en hierna de EX-P uitgepoetst. Gevolg : nog meer glans. Hierna de yellow cream wax van Clearkote aangebracht en vervolgens uitgepoetst. Nu was de auto eindelijk klaar n werd hij letterlijk in het zonnetje gezet om even een paar mooie foto's te maken.
Nu dus genoeg geschreven, nu het bewijs:
auto na het wassen en drogen, nog best wat glans, maar het kan veel beter
We hadden een tijdelijke nieuwe striping aangebracht, best leuk
Hierna zijn we aan het polijsten geslagen, Kris druk aan het werk
een reflectieshot na polijsten
tape weer van de trims afgehaald, wat glimt hij mooi he
Inmiddels zitten de andere velgen eronder en is Kris de EX-P aan het uitpoetsen.
En dan wordt het nu tijd voor de zonnebrillen
Nou, dat was de bijdrage van mijn kant, Kris heeft nog duidelijke foto's van hoe het voor het polijsten was, dus ik denk dat hij die nog wel plaatst. Het was een gezellige, maar vermoeiende dag, maar onze moeite is niet voor niks geweest.
Kris, veel plezier met de velgen en de glimmende V.
Hoop dat jullie ook kunnen genieten van resultaat.
Gr Kris met grote dank aan Marike