• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(Rook)aanslag niet verwijderbaar met APC e.d. Iemand enig idee wat wel?(schuren en spuiten)

Thunderbird

Detailing chief
Tester of Bling
1 mei 2012
528
103
53
Ik heb de komende twee weken een renault Twingo op bezoek om in de avonduren te detailen. Het hele interieur zit onder de nicotine/teer aanslag van het roken. Normaliter werkt APC prima. Nu echter NIET. Er zitten in het interieur een aantal sierlijsten die vroeguh als mooi grijs zijn afgeleverd, maar nu helemaal bruin zijn. En ik krijg ze niet meer schoon met wat dan ook.

Ik heb het volgende al geprobeerd:
- APC 1:10
- APC 1:5
-APC 1: 2
-APC puur
- Meguiars Quick Interior Detailer
- Meguiars Ultimate Shine Rubber & Vinyl Protectant
- Dasty
- Kachelruitjesreiniger (Tja, je moet toch wat)
- Andy
- Meguiars Bug and Tarremover

Maar NIETS helpt:no er gebeurt he-le-maal niets.

Iemand enig idee waar het wel mee zou kunnen lukken?

Denk er over om de lijsten maar te gaan polijsten oid.

Hier even twee foto's van de aanslag:
100_5069.jpg


100_5067.jpg
 
Het hele interieur zit onder de aanslag, maar de normale kunststof delen zijn goed met APC te reinigen (al even een paar testspots gedaan), maar op deze sierlijsten heeft het totaal geen resultaat. Het lijkt wel alsof het er helemaal in getrokken is of zo.
 
Heb je het al eens geprobeerd om met azijn (niet puur , maar verdund) in combinatie met apc ?

Eerst ff testen op een voetmatje zou ik zeggen :-"

of een "ozonbehandeling" : (bron : google )

De reiniging +ozonbehandeling duurt gemiddeld 1-1/2 dag (bij zware vervuiling

van het interieur kan het extra tijd in beslag nemen )



1.Machinaal dieptereiniging Interieur

2Reinigen van luchtkanaal

3.Reinigen van ruiten

4.Plaatsen van ozonmachine



- vanaf 125,-

*naargelang groote voertuig en vervuiling interieur.
 
Ozonbehandeling moet zowieso. Als je het portier open trekt golft de rooklucht je tegemoet.

Maar helpt dit ook tegen aanslag? ik dacht dat het alleen tegen de rooklucht was.
 
Ook ik ben zo´n vergelijkend probleem tegen gekomen in de Renault Megane van mijn vriendin.

In haar auto zitten deurpanelen met een bepaald struktuur heb hier ook van alles geprobeerd ook

in samenwerking met de wonderspons en Meg´s A.P.C maar komt echt bijna helemaal niets vanaf.

Ook heb ik al de sterkere versie van Dasty geprobeerd ook weer in kombinatie met wonderspons ,

maar ook deze kombinatie had totaal geen effect dus ben er maar weer mee op gehouden ]-0

Dus ook ik ben benieuwd wat er dan nog meer te proberen valt om dit probleem op te lossen ...


Groeten ;)
 
Pro polish, miracle spons, azijn, schoonmaakazijn allemaal helaas geen resultaat.
Aanslag is helemaal in de blanke laklaag getrokken. Deze laklaag laat ook op een paar plekjes al los en daaronder zit de aanslag niet.

Daarom er maar voor gekozen om niet meer te proberen het schoon te maken. Ik heb namelijk echt geen idee meer waarmee ik het schoon zou moeten maken:weetniet De lijsten zijn vrij eenvoudig te demonteren en dat heb ik dan eerst ook maar gedaan. Morgen maar eens proberen om via de sloop een setje nette tweedehands te scoren. Mocht dat niet lukken, dan ga ik de blanke laklaag er afschuren en opnieuw spuiten met velgenlak en daarna blanke lak er over heen. (Heb ik nog wel staan.) De originele kleur is nagenoeg hetzelfde als de velgen en beroerder dan het nu is kan het toch niet worden.

De eigenaar komt de auto toch pas over twee weken weer halen en dan is de ergste verflucht er wel af.
 
Als een miracle spons niet meer helpt is het grovere werk, opnieuw lakken de enige mogelijkheid. Ben benieuwd naar het resultaat!
 
Ben een fervent roker en doe dit ook gewoon in de auto ( sorry guys als het even pijn doet ), maar dit heb ik toch echt nog nooit aangetroffen in mijn auto.
Vind het op zich ook rare plekken eerlijk gezegd.
Zou toch eerst voor polijsten ( cone ? ) gaan voor je de sloop gaat afstruinen, wie weet werkt dat wel namelijk.
 
Helaas, ook polijsten heeft geen resultaat. Geprobeerd met finale, mezzo, inizio op gele cone. Resultaat: het bruin is wat doffer geworden en de lak laat op nog meer plaatsen los.

Kortom, hier valt volgens mij niets meer aan te reinigen het is helemaal in de blanke lak getrokken. Ik ga eerst maar eens proberen de blanke lak er af te schuren en dan spuiten.

En als er toevallig een sloper reageert op mijn oproep op een zoeksite voor tweedehandsonderdelen voor iets van een tientje of zo, dan mik ik die er gewoon in.

@mk-us. op zich is de plek niet zo verwonderlijk. Op deze plek is het wel wat extreem, maar het hele interieur ligt een bruinige waas over. APC 1:10 is bijvoorbeeld niet krachtig genoeg. Ben nu bezig met 1:2 en daarmee krijg ik het goed schoon op de rest van het interieur. Alleen deze twee sierlijsten valt geen eer aan te behalen.]-0
 
Oeps, beetje in de war. Het is een Clio (2001). :schaam Hoe ik er bij kom om het een Twingo te noemen... geen idee.:weetniet
 
Inmiddels is het project Clio weer afgerond.

Show off volgt nog.

Ik heb de sierlijstjes geschuurd en opnieuw gespoten. De resultaten hiervan hadden jullie nog van mij tegoed.

Dit is het geworden

100_5124.jpg


100_5129.jpg
 
  • Leuk
Reactions: PizzaPieter
Netjes man, petje af!

Nou die kerel zijn longen nog... ehmmmm
Hij kwam nog wel de wagen ophalen?

super!
 
Nou de grap is dat zowel de eigenaresse als haar man beide niet roken. Dit waren nog erfenissen van de vorige eigenaar.
 
..zoiets laat je toch staan en loop je verder in je zoektocht?!
Maar je ziet het je hebt ze echt blij gemaakt!
 
+1 Wondersponsje (heb dit geprobeerd op 14j grijzig interieur van mijn wagen heb alles toch voor 95 % weggekregen:-" ), Je ziet werkelijk de nicotine ervanaf druipen (handschoenen dragen) want is echt VIES...

Vergeet ok niet onderste delen af te dekken, anders dubbel werk.

Grtjes

Stephan