• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rookgeur stuurwiel

Crocky

Detailing addict
21 mrt 2015
41
65
Beste forumleden,

De vorige eigenaar van mijn wagen was een roker. Hij rookte echter niet in de auto. Toch komt er als de zon op het stuurwiel staat, een rookgeur vrij. Doordat hij waarschijnlijk vlak voor instappen een sigaret rookte, is de geur via zijn vingers in het leder van het stuur getrokken. Ik heb al met Febreze geprobeerd maar dit maskeert enkel de geur. Iemand een andere goede optie?

Alvast bedankt.
 
Ik kan dit product zeeer aanbevelen: https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/LeatherTech_Foaming_Wash_Cleaner_240ml_102439
heb destijds een heel smerig wit leren interieur weer in nieuwstaat gekregen met dit spul.

misschien een idee om het stuur een beetje warm te föhnen zodat de poriën open gaan staan en het dan goed te reinigen met een dergelijke reiniger?
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb eens een poging met de haardroger en leder cleaner gedaan. Hopelijk blijft de geur nu weg.
 
Rook lucht gaat wel weg, het duurt alleen even.
De vorige eigenaar heeft er jaren overgedaan om de rooklucht in de auto te krijgen, dus jij krijgt het niet zomaar even de auto uit.
 
en ook nog tips om dit uit een "standaard" stuur te halen??? aangezien dit geen leer is.
een melamine sponsje heeft weinig uitgehaald helaas.
 
  • Leuk
Reactions: RedCat
Zoals Bikkel had voorspeld, de rookgeur komt na een paar dagen steeds terug. Zal dus enkele maanden (jaren?) duren voor de geur volledig weg is vrees ik.
 
Hey hallo,

Doet mij denken aan een klant die bij mijn vorige werkgever, autopoetsbedrijf, aanklopte met een zelfde verhaal.

Het stuur en de schakelpook stonken naar rook en vervolgens ook de handen van die klant. Hij had van alles geprobeerd, zoals de dingen hierboven beschreven. Wij probeerden deze dingen vervolgens ook met onze eigen producten en de man vertrok. Enige tijd later kwam hij terug en wilde toen de gehele auto gereinigd hebben met een reiniger (bevat ammonia) en daarna een Ozon-behandeling.

Klant hebben we daarna een tijd niet meer gezien, totdat hij ineens met een nieuwe SUV langskwam voor een complete behandeling.

Nooit geweten of het nou gewerkt had, of dat hij de auto had verkocht omdat het niet had gewerkt. ???
 

Vergelijkbare onderwerpen