• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Hoi,

Ik heb sinds ruim een maand een andere auto (BMW X3 uit 2004, donkerblauw) die ik graag mooi wil houden. Voorheen reed ik mijn auto's door de wasstraat en dacht er verder niet over na. Maar ik ben verhuisd en heb nu een ruime oprit om makkelijk zelf de auto te wassen. Nu vond ik een enorm uitgebreid stappenplan, maar dat overweldigd mij nogal. Ik wil op termijn zeker zo'n perfect blinkende auto kunnen krijgen, maar ik ben nu echt een rookie. Dus ik zoek vooral een stappenplan voor mijn niveau.

Concreet wil ik in beginsel geen dubbel werk doen en geen schade veroorzaken. Ik heb de eerste keer de auto gewassen met Turtle Wax shampoo en Turtle Wax.

1: De auto met de tuinslang (ik heb ook een hogedrukspuit, is dat beter?) schoonspoelen

2: Twee emmers met warm water. 1 met shampoo en een emmer met schoon water.

3: Met een handschoen zonder druk uitoefenen de auto wassen.

4: Met een oude doek de velgen schoonmaken (met dezelfde shampoo)

5: De auto schoonspoelen

6: De auto drogen met een droogdoek (deze is verzadigd als ik halverwege ben, ik pak dan vaak oude schone theedoeken voor de rest)

7: De Turtle Wax aanbrengen per paneel met een microvezeldoek (ik volg de gebruiksaanwijzing)

8: De was wegpoetsen met een schone doek

Ik ben niet echt ontevreden, maar ik zie veel swirls en waterdruppels.

Nu zullen er misschien wat nekharen overeind gaan staan bij jullie, maar zoals ik zei ben ik een beginner.  Ik zoek vooral naar tips een feedback over wat ik nu doe en hoe ik een strakker resultaat kan boeken zonder het mega-stappenplan te volgen? Ik wil graag stap voor stap verbeteren en zoek dus naar wat voor mij op dit moment slimme toevoegingen zijn.