• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roosendaals detailing duo strikes again - Mercedes B

cruiser

Detailing rookie
23 mrt 2009
607
0
Zaterdag stond er een Mercedes B-klasse programma, nadat ik al elke dag van de week de weersvoorspellingen nauwlettend in de gaten had gehouden werd vrijdag avond na een redelijk dagje weer de auto afgeleverd.

Diezelfde avond eigenlijk niets meer kunnen doen vanwege andere verplichtingen. Waxwizard zou de volgende ochtend weer van de partij zijn, om voorafgaand aan zijn late dienst de helpende hand toe te steken.

Zaterdag morgen door de regen op het rolluik gewekt en de buienradar maar weer opgestart….tegen 9 uur zou de regen west brabant velaten hebben.. 08:15 de beide franse buldoggen even aan het plaatselijke gemeente gras laten ruiken en het was warempel droog.

Naast de lucht klaarde ook mijn humeur op. De spullen klaar gezet en even een paar foto’s getrokken

DSC_0473.webp

DSC_0476.webp

DSC_0475.webp

Daarna gestart met de velgen en na de eerste velg kwam waxwizard al aan fietsen..Het roosendaalse detailing duo strikes again en zo ook de regen
Na de velgen de auto gewassen en gekleid, maar door de lichte regen geen foto’s hiervan gemaakt. Wel een stuk poorboys klei afgeschreven.

Omdat het maar bleef regenen toch mar de keuze gemaakt om alle spullen in te laden en te verkassen naar een loods die ik voor deze doeleinden kan gebruiken.

Hier even een paar foto’s gemaakt

DSC_0481.webp

DSC_0480.webp

Er was wel glans, maar diep weggestopt onder een willekeur van krassen, door een willekeur van was en poets technieken waarvan de meeste technieken de nekharen van de gemiddelde detailer die regelmatig hier het forum bezoeken doen rechtstaan.

Waxwizard is gestart met het interieur doormiddel van de stofzuiger gevolgd door de reinigende kracht van de extractor. En toen kwamen we erachter dat we tijdens het verkassen de fotocamera thuis hadden laten liggen.

Ik ben gestart met het maken van een testspot op de motorkap en na wat overleg heen en weer en met een oog voor detail werd de combinatie 2 hits inizio op oranje, 1 hit mezzo op wit en 1 hit finale op groen.

Al snel werd het 12 uur en waxwizard had het interieur klaar en moest naar zijn werkgever, toen maar meteen de camera opgehaald.
Gelukkig stond ik er niet alleen voor want mijn zoon Tommy nam een deel voor zijn rekening
DSC_0477.webp

Zorgvuldig verwijderde hij steeds het residu na het polijsten.
Deze hulp kon ik goed gebruiken want al oogt een B-klasse compact, het werk eraan deed veel anders vermoeden…er kwam maar geen eind aan..maar gelukkig snorde de DAP vrolijk verder.

Na de hits met inzio en mezzo kwam de flake weer lekker terug

DSC_0483.webp

En na de finale kwam ook de diepte weer terug

DSC_0487.webp

Als voeding en beschermer heb ik de autoglym super resign polish toegepast in samenwerking met de dap en een wax pad. Lekker op standje 3 a 4 inwerken en een kwartiertje de tijd geven om in te werken. Daarna met het handje uitgepoetst en de boel beschermd met de extra gloss protection .

Tijd om naar buiten te gaan

DSC_0489.webp

DSC_0490.webp

DSC_0488.webp

Het roosendaalse detailing duo did it again , wel dankzij de detailer van de toekomst..

Dat ziet er weer lekker strak uit. Het was erg leuk om weer eens een auto te detailen na de ellende van de afgelopen tijd, het vuurtje is weer aangewakkerd.
Leuk dat Tommy ook nog is wezen helpen die kunnen we de volgende keren ook wel meenemen. Vandaag trouwens met Ruben de bimmer even gewassen dat werd ook weer eens hoog tijd.
De loods was overigens echt een uitkomst alleen jammer dat we nog geen watervoorziening hebben.

Mooie detail. Wat hebben jullie alleen een ontzettend grove middelen moeten gebruiken voor deze lak zeg! Verbaasd me echt, maar het resultaat is mooi geworden.

Persoonlijk had ik niet afgewerkt met Autoglym SRP. Jullie hadden al zo een mooi resultaat behaald, dat het gebruikv an SRP volgens mij zijn doel voorbij schiet.

Maar deze MB kan er weer tegen, dat is zeker!

EDIT: Ik lees dat je deze auto op zaterdag hebt gedaan. In mijn topic van de Porsche Carrera lees ik jouw reactie dat er morgen (maandag) nog een topic door jou in de Show Off geplaatst zal worden.
Dan heb jij (hebben jullie) een druk weekend achter de rug!

Ziet er top uit heren! Alleen snap ik niet waarom je er aan het einde zo'n siliconenbom als SRP eroverheen gooit :weetniet Maar wel een mooi resultaat behaald :-)^

Paulus de Boskabouter zei:
Ziet er top uit heren! Alleen snap ik niet waarom je er aan het einde zo'n siliconenbom als SRP eroverheen gooit :weetniet Maar wel een mooi resultaat behaald :-)^

in mijn vorige show offs heb ik al eens eerder aangegeven dat ik de SRP ook als black hole gebruik. het voeden en beschermen van de lak. het laatste doet de black hole niet. tevens zit er in SRP nog een cleaner...handig om eventuele restjes residu weg te nemen.

de Benz was erg bekrast, maar dan ook echt erg.. de krassen zijn voor 90 procent weg en voor de laatste 10 is SRP een uitkomst. overigens wel tegen de eigenaar verteld dat er nog lichte krasje te zien zullen zijn. om ook deze krassen weg te halen moest er echt veel blanke lank weg. daarom besloten dit niet te doen..

omdat het regende heb ik van de krassen geen duidelijke foto kunnen maken. bij verhuis naar de loods was ik de camera vergeten.

de auto was regelmatig gereinigd met theedoeken en dat was te zien.....

Aficior zei:
Mooie detail. Wat hebben jullie alleen een ontzettend grove middelen moeten gebruiken voor deze lak zeg! Verbaasd me echt, maar het resultaat is mooi geworden.

Persoonlijk had ik niet afgewerkt met Autoglym SRP. Jullie hadden al zo een mooi resultaat behaald, dat het gebruikv an SRP volgens mij zijn doel voorbij schiet.

Maar deze MB kan er weer tegen, dat is zeker!

EDIT: Ik lees dat je deze auto op zaterdag hebt gedaan. In mijn topic van de Porsche Carrera lees ik jouw reactie dat er morgen (maandag) nog een topic door jou in de Show Off geplaatst zal worden.
Dan heb jij (hebben jullie) een druk weekend achter de rug!

De reactie was een dag eerder ik zie net na middernacht dus dat lijkt op zondag:-b
op maandag wordt het weer gewoon naar de baas...:(

Oké oké, maar ik ben niet teleurgesteld hoor. Detail van de MB is een mooie en ook je verklaring van de SRP schoot me tijdens het lezen weer te binnen.

Fijne dag,
Aficior

cruiser zei:
in mijn vorige show offs heb ik al eens eerder aangegeven dat ik de SRP ook als black hole gebruik. het voeden en beschermen van de lak. het laatste doet de black hole niet. tevens zit er in SRP nog een cleaner...handig om eventuele restjes residu weg te nemen.

de Benz was erg bekrast, maar dan ook echt erg.. de krassen zijn voor 90 procent weg en voor de laatste 10 is SRP een uitkomst. overigens wel tegen de eigenaar verteld dat er nog lichte krasje te zien zullen zijn. om ook deze krassen weg te halen moest er echt veel blanke lank weg. daarom besloten dit niet te doen..

omdat het regende heb ik van de krassen geen duidelijke foto kunnen maken. bij verhuis naar de loods was ik de camera vergeten.

de auto was regelmatig gereinigd met theedoeken en dat was te zien.....

Bedankt voor je uitleg, snap het nu waarom je hem hebt gebruikt :-)^ de olien in LP die ik gebruik verduisteren waarschijnlijk ook wel wat fijne krasjes.

Soepergrover zei:
* Haalt Black Hole's broertje White Diamond tevoorschijn *

"Contains cleaners and fillers"

thanks..

en ook de black hole...

zoals een wel bekende mede forummer zou zeggen...RTFM..:schaam

dus in feite maakt het geen r..t uitwelk product je pakt .8d

Hey hey,

Mooie detail! Knap werk !

Ik heb volgende week een grijze BMW 3 te doen...
Black hole gebruiken of bijvoorbeeld Lime prime?

Groeten,
Steven

lime prime ken ik niet..althans nooit gebruikt.

donker grijs - black hole

licht of zilvergrijs - white diamond.

maar ik heb eens show-offs gezien waarbij de black hole ook op een lichte kleur werd toegepast...
echter liefst toepassen waar het voor gemaakt wordt

Mooi resultaat heren! Die AMG velgen misstaan ook niet onder een B-Klasse.