• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 T9 2014 Blanc Nacré

pwillemske

Detailing chief
20 jan 2018
160
78
20
Ik had ze liggen onder mijn ‘oude’ Scirocco, en zijn toch zeker wel 25.000km/2 jaar oud. Ik heb ze een keer omgelegd (voor/achter) om ze gelijk af te laten slijten. Er was nu nog zeker 5mm profiel op alle banden, 2 gaan er richting de 6. Mijn rijstijl is wel vrij normaal, uiteraard wel een keer optrekken en wat ‘lomper’ rijden. Ik heb wel het idee dat ze zachter zijn dan de conti’s, maar dat is slechts gevoel.

• Leuk
Reactions: RoyR

FreddyW

Detailing trainee
3 apr 2019
54
40
Ik heb sinds november Michelin Pilot Sport 4 onder mijn 159 liggen en ben er zeer tevreden over. Bakken met grip en zoals gezegd, ook in de regen. Ik verwacht dat ze zo'n 25.000 kilometer meegaan of misschien wel meer gezien wat voor kilometers ik maak. Vrijwel altijd over de snelweg waardoor de band minder te lijden heeft.

• Leuk
Reactions: pwillemske en RoyR

Istnogferarie

Detailing guru
9 jan 2016
5.154
208
37
Gouda
Ik heb Continentals onder de Passat, zitten er al ruim 140 duizend km op :) Alleen voor vervangen door nieuwe bij 110k km dacht ik. Achter is nog origineel VW :)

• Verbluft

Altos

Detailing guru
13 jan 2015
2.021
193
40
Nadeel van Continental banden vind ik altijd de herrie die ze maken, daarom pak ik altijd Michelin, dan gaan ze maar minder lang mee maar de km die ze maken zorgen iig voor heerlijk comfortabele en stille kilometers.

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
3.394
193
22
Zwolle
@Altos ik heb als winterset de Conti TS860. Die vind ik zelf best stil. Maar ik heb inderdaad andere verhalen gelezen over de zomerbanden van Continental.
O.a lawaai en slijtage...

Zelf zat ik te denken aan de Pilot sport 4. Maar nu zie ik dat deze geen velgrandbescherming heeft. Grgrgr.
Dat wilde ik eigenlijk wel. Je weet maar nooit

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
3.394
193
22
Zwolle
Zojuist banden besteld.
Michelin Pilot Sport 4.

Weet niet zeker of ze velgrandbescherming hebben. De een zegt wel. En de ander zegt niet.
Nouja. We gaan t zien

• Leuk
Reactions: Altos en pwillemske

pwillemske

Detailing chief
20 jan 2018
160
78
20
Bij mijn vorige Scirocco (235/45/R17) hadden ze wel een mooie rand, mijn huidige Conti 234/40/R18 hebben dat minder of niet. Ik gok dat je er geen spijt van gaat krijgen! Sowieso is het bij de A-merk banden vrij lastig om een miskoop te doen...

• Leuk

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
3.394
193
22
Zwolle
En banden zijn ook binnen.

Morgen laten monteren
Zaterdag en zondag velgen in de Gyeon RIM + Cancoat zetten.
Vrijdag velgen nog extra beschermen dmv Soft99 Fusso Coat.
Vrijdagmiddag of zaterdag wintervelgen demonteren. Wielkasten reinigen. Remklauwen lakken.
En zomervelgen er onder :)

20200320_103950.jpg
20200320_104323.jpg
20200320_104331.jpg
20200320_104344.jpg

BZwart

Detailing chief
9 feb 2019
368
88
Zaltbommel
@RoyR waarmee ga jij de remklauwen lakken?
Ik heb het zelfde gepland maar twijfel nog tussen Hammerite en speciale remklauw verf.

Remklauw verf is 2 componenten lak en ik wil lekker op mijn gemak 1/2 wielen per keer aanpakken, geen idee hoelang de 2 componenten lak houdbaar blijft nadat deze aangemaakt is.

expor

Detailing guru
14 mrt 2017
248
105
@RoyR waarmee ga jij de remklauwen lakken?
Ik heb het zelfde gepland maar twijfel nog tussen Hammerite en speciale remklauw verf.

Remklauw verf is 2 componenten lak en ik wil lekker op mijn gemak 1/2 wielen per keer aanpakken, geen idee hoelang de 2 componenten lak houdbaar blijft nadat deze aangemaakt is.
Ik heb destijds voor mijn vorige auto Foliatec lak gebruikt (ook 2 componenten). Deze kwam in blikjes en heb ik met behulp van een weegschaal maar deels aangemaakt. Ik heb volgens mij een kwart of een derde gebruikt voor alle klauwen. 2 Jaar later heeft een vriend van mij de lak gewoon kunnen gebruiken, eveneens met weegschaal de gewenste hoeveelheid aangemaakt. Heeft er 5j op gezeten zonder enig teken van slijtage.

• Leuk
Reactions: Nick1407 en RoyR

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
11.096
178
30
Leersum (Utrecht)
@RoyR - Lekker bezig, Roy. :p

Vette velgen, maar ik denk dat ik zelf nooit van deze gevoelige-zie-je-alles-op-velgen zal nemen. Of valt dat wel mee als je er Rim op doet?

• Leuk