• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Ik zou hier even heel goed over nadenken. Ze lijken mij extreem kwetsbaar voor stoep randjes. Doordat ze gepolijst zijn kun je schade lastig herstellen. Zodra je een beschadiging hebt, gaat dit “bloemkolen”. Ja spreek uit ervaring en ja, je moet natuurlijk niet tegen stoep randjes aan rijden. Maar ja....
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Knappe velg! En een mooie velg maakt de auto juist af. Als ik zou inzitten met schade zou ik een multipla kiezen met stalen velgen. En een laagje Rim zal dat eventuele zout of zomerse vervuiling afstoten. Gewoon doen dus
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@RoyR Ik heb nu als winterset ook de originele er onder zitten. Voor de zomer heb ik originele 308 saphir noir velgen. Hierbij een aantal foto's hoe dat staat en zie de verschillen.
IMG-20190714-WA0007.jpg
IMG-20190714-WA0010.jpg
IMG-20190723-WA0023.jpeg
IMG-20191203-WA0007.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Rikk en RoyR
@RoyR Ik heb nu als winterset ook de originele er onder zitten. Voor de zomer heb ik originele 308 saphir noir velgen. Hierbij een aantal foto's hoe dat staat en zie de verschillen.
Bekijk bijlage 122876Bekijk bijlage 122877Bekijk bijlage 122878Bekijk bijlage 122879

De Saphir Noir liggen hier ook in de schuur. Prachtige velg!
Mijn vader heeft deze ook als zomerset.
T liefst heb ik een originele 308 set. Zoals die van de GT-Line. Maarja. Was er maar zoveel keus...

20190510_181049.jpg

IMG-20190528-WA0006.jpg


Roy, check ook even in hoeverre de ET-waarde van de 508-velgen afwijkt van die voor de 308.

Daar kan ik juist weinig over vinden...
Volgens Google heeft de 308 ET44.
En volgens de velgen verkoper, heeft die set ook 44... Steekmaat etc verder zijn identiek.
 
Zijn de velgen ook net zo breed Roy? Dat heeft namelijk ook invloed op hoe de velgen passen. Afwijkende et hoeft trouwens helemaal niet erg te zijn, komen ze misschien wat breder/minder breed onder de auto te staan.
 
  • Leuk
Reactions: TimW