• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Tot 5 mm verschil heb je inderdaad normaal gesproken geen probleem. Met de 508 velgen spoort de auto wel 4 mm (2x 2mm) smaller. Ik had bij mijn Fabia I met ET 43 de originele velgen vervangen door die van de 1e generatie Audi A3 (ET38), daardoor stond de auto 10 mm breder op de banden, en dat is in de bochten toch wel lekker. Je zou kunnen overwegen om 5 mm dikke spacers (spoorverbreders) te plaatsen, dan komt ie 6 mm breder te staan i.p.v. 4 mm smaller.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik had deze velgen
IMG_2347.jpeg
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Reactions: RoyR
Net even bij mijn dealer geweest en informatie gevraagd.
Hun advies was om de velgen niet te kopen. Aangezien volgens hun de maten niet helemaal overeen komen. En daardoor de velgen niet mooi onder de auto komen...
De verkoper zegt net weer tegen mij dat het onzin is. Omdat alles gewoon t zelfde is. Steekmaat. Et waarde...

Ik heb net even de velgen van mn pa ervoor gehouden. Staat dik hoor
20200124_161425.jpg
 
@Quincy die velgen gaan sowieso passen. Die horen ook onder een 308.
Maar de andere velgen die horen onder een 508.
Ik heb besloten om nog even geduldig af te wachten. En hopen dat er een mooie 308 set op mijn pad komt.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ben ik ook al lang naar op zoek......linkje betreft imitaties. Op zich niks mis mee, maar oem blijft wel mooier.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR