• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Ik zag deze set voorbij komen...
Alle 4 de velgen hebben stoeprandschade volgens de verkoper. Maar ik vind het wel een mooi model velg!

Iemand enig idee of deze schades te herstellen zijn. Wat dat zou kosten en waar ik het beste heen kan gaan (in de omgeving van Zwolle)?

20200214_001000.jpg
 
Gaat nooit meer echt strak worden @RoyR , dat randje wat er nu strak opzit met de happen eruit gaan ze afdraaien, wordt dus een schuine rand en blank aluminium laten is geen optie, lijkt me lastig met 2-tone velgen qua spuiten.
Ook zou ik het zo zien...al deze stoeprandjes, zijn ze nog wel recht?
Ik zou ze laten liggen en wachten (of sparen) op een mooiere set.
 
@IceT Dat is het probleem juist... 308 velgen zijn bijna niet te vinden!
En ik heb nog ongeveer 1,5 maand de tijd. Want dan wil ik wel op een mooie zomerset rijden. ;)
 
Kijk ook eens bij onze Oosterburen, heb ik mijn setje ook vandaan en mij scheelde het toch een behoorlijke smak geld.. ik heb mijn set voor €130 gekocht ;)
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Daar houd ik het ook in de gaten :)
Er staat nu een setje op daar... wel aan de prijs en 400km rijden enkele reis. Laat maar o_O
 
Laatst bewerkt:
Beter dan een erg beschadigde set kopen en opknappen met zichtbaar resultaat.
ik zou voor kwaliteit gaan, dan maar 2 weken langer op winterbanden.
Je maakt het jezelf zo moeilijk als je zelf wil.
 
Het setje is echt wel weer mooi te maken.
de beschadigde happen kunnen ze eerst dicht lassen en dan weer afdraaien.
maar de vraag is wat mag het gaan kosten.
herstel zit daarmee snel op 1100 euro voor het setje.
 
Nee joh, gaat geen 1100 euro kosten. lijkt alleen de rand oplassen en afdraaien. Vervolgens de velg in de blanke lak spuiten. Maximaal 800 euro... maar wel in Brabant, ff stukje van Zwolle af ;)
 
  • Leuk
Reactions: bighead
Dat lassen en afdraaien heb ik vroeger ook eens laten doen op een setje. Je blijft het steeds zien! En redelijk duidelijk ook.

Just sayin’
 
  • Leuk
Reactions: Altos

Zijn dit de velgen die je zoekt @RoyR ? Is op 10 minuten van waar ik woon. Heb jij waarschijnlijk niks aan. Maar als je per se zulk type velgen wilt moet je er natuurlijk wat moeite voor doen....
 
  • Leuk
Reactions: Altos en RoyR
Ja. Maar 700km rijden voor een paar velgen gaat me te ver. :D
Ondanks dat het wel mooie velgen zijn!
 
Laatst bewerkt:
Ik snap je niet @RoyR , je wil de beste deal, maar een tank benzine wil je er niet aan spenderen? Op detail niveau zitten we hier te muggenziften over hoeveel shampoo, welke doek, verschil in bescherming maar je denkt wel serieus na over een beschadigde set wielen opknappen ipv een mooiere set te kopen, ik ben je ff kwijt.
Maak er een leuk dagje van met je vriendin of je pa, stop 2 keer voor een lekker broodje onderweg en rijd tevreden terug naar huis met de velgen die wil, in de staat die je wil, binnen de door jouzelf gezette termijn...simpel toch?