• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Dat laatste idee van Quincy is helemaal zo gek nog niet; zo bespaar je het risico dat je 700 km voor niets rijdt, omdat ze er in het echt toch net iets minder mooi uitzagen dan jij had verwacht.
 
Dat lassen en afdraaien heb ik vroeger ook eens laten doen op een setje. Je blijft het steeds zien! En redelijk duidelijk ook.

Just sayin’

maar dan is het frotwerk geweest. Mijn m-sport velgen waren ook aan de randen een beetje beschadigd, maar daar ziet niemand nog iets van. Oplossen, afdraaien en gespoten door de Velgendoctor in Uden
 
  • Leuk
Reactions: Timo84
Indien ze gespoten zijn zie je het idd niet. Mijn randen waren toen gepolijst en daardoor kwam de kleur van het gelaste deel en het originele alu niet overeen.
Begrijp me niet verkeerd. Ik was zeer blij dat ik geen nieuwe velg moest aanschaffen, maar het was geen perfecte fix.

Het probleem bij deze 308 velgen is dat deze fronten ook C&C afgedraaid zijn, voorzien van een blanke lak en dus niet gespoten. Je zal het volgens mij steeds blijven zien. Komt nog eens bij dat de schade aan deze 308 velgen aanzienlijk is.
 
De betere velghersteller doet een "match" qua ondergrond met het lasmateriaal... 100% onzichtbaar zal het nooit zijn bij blank/gepolijst maar nagenoeg onopvallend kan zeker wel
 
Reparatie zal zeker in verschillende gradaties uitgevoerd kunnen worden maar ook hier hangt een prijskaartje aan. Ik zou het weten voor die 620km.
 
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ik snap je niet @RoyR , je wil de beste deal, maar een tank benzine wil je er niet aan spenderen? Op detail niveau zitten we hier te muggenziften over hoeveel shampoo, welke doek, verschil in bescherming maar je denkt wel serieus na over een beschadigde set wielen opknappen ipv een mooiere set te kopen, ik ben je ff kwijt.
Maak er een leuk dagje van met je vriendin of je pa, stop 2 keer voor een lekker broodje onderweg en rijd tevreden terug naar huis met de velgen die wil, in de staat die je wil, binnen de door jouzelf gezette termijn...simpel toch?

Het is toch niet zo moeilijk, ik wil en ga geen 650 kilometer rijden voor een paar velgen... Dat is me gewoon te gek. Dat onder andere @M3fan Voor me meekijkt, TOP! Bedankt daarvoor! Ik ben best bereid om een keer 160 kilometer enkele reis te doen, maar meer ook niet.
Daarbij, heeft een van de velgen ook stoeprandschade, en zitten er 4 kale banden op.
Ik heb niet serieus zitten nadenken voor die beschadigde set, ik zag hem voorbij komen, en wilde eigenlijk weten of er een goede velgen hersteller in de buurt zat, zodat ik kon kijken wat het zou gaan kosten.
Ik kan voor 595 euro een splinternieuwe set kopen, echter wel een ander model velg, maar wel in 18 inch. Dus als ik verder niks kan vinden, haal ik die gewoon op. Ik wacht dus nog geduldig af :)

Je rijdt niet voor niets diesel, misschien kan @M3fan eerst eens kijken of de velgen netjes zijn, combineer je een ritje met een bakje koffie bij hem en neem je een paar lekkere Vlaamse frieten er Viola ;)

Met diesel rijdt je zeker goedkoper en lekker. Maar die afstand is me te gek ;)

Ik begrijp je uitgangspunt @RoyR, maar als je deze velgen zoekt in combinatie met een goede prijs zou ik ze gaan halen.
Voor een goede deal doe ik hetzelfde als door @Altos en @Quincy aangegeven. Gewoon een gezellige en leuke dag van maken.

Ik zoek niet perse deze velgen. Ik zoek gewoon een mooie originele set voor de 308. Het liefst 'echte' 308 velgen, maar als dat niet lukt, dan worden het velgen van een ander model Peugeot. Want dat past namelijk ook. Daarbij vind ik 650 euro ook nog best aan de prijs voor een set waarvan 1 velg een beschadiging heeft, en de banden eigenlijk gelijk vervangen moeten worden.
Ik wacht dus nog gewoon even geduldig af :)
 
Morgen richting Rotterdam deze velgen ophalen. Nieuw in doos.
Ik wilde het liefst ergens door de week de set ophalen. Zodat ik ook even lang Carclean kon rijden. Maar dat lukte helaas niet.

Geduld is een schone zaak :):cool:

20200222_180215.jpg
 
Morgen richting Rotterdam deze velgen ophalen. Nieuw in doos.
Ik wilde het liefst ergens door de week de set ophalen. Zodat ik ook even lang Carclean kon rijden. Maar dat lukte helaas niet.

Geduld is een schone zaak :):cool:

Je kunt gewoon langsrijden Roy, ik ben alleen bang dat de winkel dicht is, en dat Tim morgen bezoek in de winkel niet op prijs stelt. ;)
 
Thx Quincy! T zijn dezelfde velgen als die van mn pa :)

Banden weet ik nog niet. Dacht zelf aan Continental.

Suggesties?