• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Bij mijn vorige Scirocco (235/45/R17) hadden ze wel een mooie rand, mijn huidige Conti 234/40/R18 hebben dat minder of niet. Ik gok dat je er geen spijt van gaat krijgen! Sowieso is het bij de A-merk banden vrij lastig om een miskoop te doen...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
En banden zijn ook binnen.

Morgen laten monteren
Zaterdag en zondag velgen in de Gyeon RIM + Cancoat zetten.
Vrijdag velgen nog extra beschermen dmv Soft99 Fusso Coat.
Vrijdagmiddag of zaterdag wintervelgen demonteren. Wielkasten reinigen. Remklauwen lakken.
En zomervelgen er onder :)

20200320_103950.jpg
20200320_104323.jpg
20200320_104331.jpg
20200320_104344.jpg
 
@RoyR waarmee ga jij de remklauwen lakken?
Ik heb het zelfde gepland maar twijfel nog tussen Hammerite en speciale remklauw verf.

Remklauw verf is 2 componenten lak en ik wil lekker op mijn gemak 1/2 wielen per keer aanpakken, geen idee hoelang de 2 componenten lak houdbaar blijft nadat deze aangemaakt is.
 
@RoyR waarmee ga jij de remklauwen lakken?
Ik heb het zelfde gepland maar twijfel nog tussen Hammerite en speciale remklauw verf.

Remklauw verf is 2 componenten lak en ik wil lekker op mijn gemak 1/2 wielen per keer aanpakken, geen idee hoelang de 2 componenten lak houdbaar blijft nadat deze aangemaakt is.
Ik heb destijds voor mijn vorige auto Foliatec lak gebruikt (ook 2 componenten). Deze kwam in blikjes en heb ik met behulp van een weegschaal maar deels aangemaakt. Ik heb volgens mij een kwart of een derde gebruikt voor alle klauwen. 2 Jaar later heeft een vriend van mij de lak gewoon kunnen gebruiken, eveneens met weegschaal de gewenste hoeveelheid aangemaakt. Heeft er 5j op gezeten zonder enig teken van slijtage.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407 en RoyR
Netjes @RoyR
Valt me tegenwoordig steeds meer op dat de “duurdere” merken, minder profiel op de banden zetten, dan de “goedkopere”. Zitten die plakgewichten in het midden van het velgbed? Nog niet eerder gezien nl.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Klopt. De loodjes zitten in het midden van het velgbed. Ik vond dit ook vreemd. Dus had even nagevraagd.
Ze hebben een van de nieuwste balanceer apparaten. En daarmee kunnen de effectiever loodjes plakken. Op deze manier is er ook veel minder lood nodig.
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Inmiddels alle 4 de velgen in de Gyeon RIM gezet. Zojuist nog even de naafkapjes een laagje RIM gegeven.

Vanmiddag viel er opeens een vervelend krasje op de velg op tijdens het coaten.
Die wilde ik gewoon weg hebben. Want hij viel gewoon op. Dus even de Rupes Nano Ibrid er bij gepakt. Monello Finale op een gele rupes pad. En de kras was verdwenen.

Morgenochtend gaan we verder met een laagje Cancoat!

Wat vinden jullie. Pilot sport banden insmeren met een tyre dressing. Of niks aan doen... Aangezien nu de letters Pilot Sport 4 enzo er mooier uitkomen.
Maar. Met mooie zwarte banden. Komen je velgen weer mooier uit. o_O

20200322_124203.jpg

IMG-20200322-WA0030.jpeg

20200322_125251.jpg

20200322_131309.jpg

20200322_131736.jpg

20200322_131713.jpg

20200322_192037.jpg
 
Met deze velgen zou ik de banden wel een dressing geven. Met zilvergrijze velgen was het zonder dressing ook goed geweest denk ik. Gewoon doen en als het niet mooi is, is het er na een week of 2 weer af
 
  • Leuk
Reactions: RoyR