• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[RoyR] Peugeot 308 2014 Blanc Nacré

Vanochtend gebeld met de wasstraat waar ik vorig jaar mijn oude auto ook heb laten uitdeuken.
In de 2 voordeuren zaten totaal 4 of 5 deukjes. Dit wilde ik er gewoon uit hebben voordat ik met het polijsten aan de gang ga.
Daarna de auto even gefoamed met een schuimkanon en weer afgespoten zodat het meeste vuil er weer af was.

20200410_104025.jpg

20200410_105728.jpg

20200410_105458.jpg

20200410_105533.jpg
 
Chique ding, hier kennen ze alleen volle bak water en borstelen en daarna met osmose knallen.
Buitengebied he, heb je die chique dingen niet
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Zou het eerlijker vinden als het krediet NIET doorloopt, kun je ff wat afnemen of wassen met de mitt ofzo...easy money zo.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Mensen hier wel eens hun auto stoelen gedemonteerd? Ik zat eraan te denken om de voorstoelen eruit te halen. Zodat ik overal goed bij kan. Maar ben bang voor storingen. Of in het ergste geval. Een uitklappende airbag:D

Mijn voorstoelen hebben trouwens wel stoelverwarming met massagefunctie... Extra voorzichtig zijn?

Bekijk bijlage 124923

Geen idee of je er al een antwoord op gevonden hebt, maar mijn ervaring is dat er weinig fout kan gaan als je een half uur van tevoren even je accu loskoppelt. Ik heb op die manier al meerdere auto's kunnen schoonmaken. Achteraf geen storingen of uitklappende airbags gehad haha.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@DutchS40 Nee. Nog geen antwoord op gehad. Ik wilde er morgen mee aan de slag. Onder de stoelen is het verder wel aardig schoon. Dus misschien laat ik ze ook wel zitten.
 
...Mensen hier wel eens hun auto stoelen gedemonteerd? Ik zat eraan te denken om de voorstoelen eruit te halen. Zodat ik overal goed bij kan. Maar ben bang voor storingen. Of in het ergste geval. Een uitklappende airbag:D

Ik geloof dat bij mijn huidige auto binnen 24 uur de passagiersstoel al buitenboord hing, om wat te bekijken aan de onderkant van de stoel. Bij mijn vorige auto complete interieur er uit (stoelen+ achterbank) en de stoelen van een ander model van de Vaggroep geplaatst (was plug&play). Het kan per merk verschillen, maar in elk geval bij de Vaggroep, is het belangrijk dat je de sleutel uit het contact hebt, als je iets doet wat met airbags te maken kan hebben, en de sleutel niet terug voor alle elektrische aansluitingen weer op hun plaats zitten. Bij voorkeur zelfs de auto 'op slot zetten', zelfs met de deuren open, om op die manier zoveel mogelijk slapende functies uit te schakelen. Afgaan van de airbags zal niet gebeuren op deze manier, wat wel kan gebeuren als je niet 100% de regels volgt, is dat er een storing in het airbagsysteem ontstaat, en dat er geen enkele airbag werkt zolang die storing niet gereset is. Ik neem aan dat je de stekkers aan de onderkant van je stoel al bekeken hebt.

Een andere optie: je kunt de stoelen verstellen, dus er is wat speling tussen de stoelen en de auto. Dat betekent dat je dus ook alles elektrisch aangesloten kunt laten (wel de sleutel uit contact), los schroeven en dan beperkt de stoelen wat kantelen (voor over/achter over) of proberen zijdelings iets te verplaatsen, zo kun je in elk geval veel meer plekken bereiken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
<zeikmodus>Wellicht handig om te vermelden bij post nummero 2 ... ipv gisteren even de datum vermelden. post nummero 2 is namelijk gedateerd van 4 januari...<\zeikmodus>

interieur is echt goed opgeknapt, lijkt wel een nieuwe!
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Quantoxx
Dat kan ook inderdaad @Quincy.
Echter was de bedoeling om als de gehele auto klaar is, een mooie show off te maken in de 1e paar berichten. Dan zet ik ook alles mooi op volgorde.
 
  • Geweldig
Reactions: Quincy
Vandaag thuis gekomen van het werk.
Na wat chippies en een glas cola, begonnen om de Wintervelgen set schoon te maken. Ik heb uiteraard met de wasbeurten de velgen al schoon gemaakt. Dus het velgbed was dus al aardig schoon.
Ik had verwacht dat het velgbed en spaken wel waren aangetast. Maar wonder boven wonder, niks te zien!

Terwijl ik met de velgen bezig was. Kwam PostNL mijn bestelling van gisteren bezorgen. Weer super snel geleverd! Thanks CC!

20200421_155418.jpg


Op het velgbed zit nog wat vervuiling. Maar ik moet ze nog gaan kleien en polijsten. Dus even afwachten hoe het eruit komt! Al heb ik goede hoop :D

Als ze helemaal klaar zijn, zal ik wel een Show off posten.

Ik heb deze velgen aan de voorkant, in Januari in de Soft99 Fusso Coat gezet.
Ondertussen heb ik met deze velgen zo'n 6000km gereden. Hebben ze 2x de wasstraat gezien. En wat denk je, de fusso zit er nog super goed op!
Ik had dit zelf niet verwacht.
Een filmpje post ik zsm in dit bericht!

20200421_153542.jpg
20200421_153732.jpg
20200421_162909.jpg
20200421_153608.jpg
20200421_164944.jpg

20200421_164207.jpg


 
Laatst bewerkt: