• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roy's Audi A1

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Na de MINI was het tijd voor wat nieuws... Aangezien ik altijd al een lichte voorliefde had voor Volkswagen en Audi is het dit keer een Audi A1 geworden.
Een nieuwe auto betekend voor mij ook weer een nieuwe poets uitdaging. Ook heb ik de Audi optisch wat naar het zin gemaakt. De auto is recentelijk bijgespoten ivm gebruikerssporen rondom wat natuurlijk niet gek is na 130dkm en 9 jaar oud. Daarna ben ik met Clay en de rotary aan de gang gegaan. Als einde heb ik met de excentrische machine de poetsbanen verwijderd tevens heb ik een Waxlaag aangebracht.

De oplettende kijker zal opvallen dat de mod's aan de auto geleidelijk te zien zijn op de foto's.

FB798657-E5C9-4A65-BCCF-B155A3201693.JPG

IMG_0353.jpg

IMG_0710.jpg

IMG_1034.jpg

IMG_1047.jpg

IMG_1046.jpg

IMG_1105.jpg

IMG_1278.jpg

IMG_1193.jpg

IMG_1371.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel! De remklauwen en velgen combi vind ikzelf ook aardig tof staan. Maar in mijn omgeving heb ik net zoveel voor als tegens op deze combinatie:D
Het dak, spoiler en spiegels zijn gewrapped in metallic zwart. En de grille is een s line die ik erin heb laten zetten.
 
  • Leuk
Reactions: Farson en Rednose
Leuke auto.
Op foto 1 lijkt er een kleurverschil te zijn tussen de deur en het achterspatbord, is dat toevallig een bijgespoten deel?
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Klopt heren jullie hebben helemaal gelijk,

Op de eerste foto is dat paneel ook al ooit eens gespoten en op het moment van de foto was het paneel net met de rotary behandeld. Desondanks is na de polijstbeurt van de deur het verschil een stuk minder. Deze zat onder de swirls en vervuiling. Momenteel stoor ik me er nog niet aan je moet nu echt heel goed kijken om het te kunnen zien maar het kan zo maar zijn dat ik die ook laat spuiten over een tijdje.

Hier enkele foto's want ik mocht een kijkje nemen toen ze er mee bezig waren.
IMG_0877.JPG


IMG_0876.JPG


image1.jpeg


image2.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel! zeker netjes over de hele zijkant uitgewaaierd. De standaard wielen heb ik helemaal behandeld en inmiddels verkocht. De BBS Le Mans imitaties maken plaats voor een setje A1 quattro velgen die ik zojuist heb opgeknapt. Kan zijn dat de BBS'en enkel in de zomer maanden eronder gaan deze velgen zijn voor de winter te gevoelig met de gepolijste rand.

Overigens is de auto net weer helemaal behandeld om goed beschermd de winter in te gaan. Zodra de quattro's eronder zitten zal ik een foto plaatsen van het resultaat.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
De nieuwe velgen en banden zitten er inmiddels onder. De velgen heb ik zelf opgeknapt en gespoten omdat ze wat corrosie hadden. Nu heb ik ze mat zwart gespoten. Ik heb ze verder niet behandeld en eigenlijk ben ik bang als ik ze in een wax zet dat ze gaan glimmen. Iemand nog tips/suggesties?

Maar voor nu is dit de hedendaagse look
79888631_1208774442666110_548010407898382336_n.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Rednose en Esmid
Ik heb zelf ervaring met 2 beschermers dat is wheelprotector van Autoglym maar deze droogt niet lekker op.. een witte waas blijft achter. De andere is smartwax rimwax. Deze heb ik ook op de BBS looks gebruikt en hebben een hele goede werking alleen ben ik bang dat deze onnodig glans veroorzaakt op de matte Quattro velg
 
Rimwax heeft een korrel erin zitten dus deze zou ik niet gebruiken op matte velgen.
De "beste" methode is een coating zoals Gyeon Rim, echter dit vereist wel iets meer voorwerk.
De makkelijkere methode is een normale velgenwax zoals PBW Wheel Sealant, DJ Iron Gloss zoiets. Deze brengen niet heel veel meer glans op matte oppervlakken.
 
  • Leuk
Reactions: RoyBa
Ik zou de velgen die je hebt gepland voor de zomer lekker verkopen ;) doet echt een afbreuk op je mooie auto. Verder zou een verlaging niet misstaan :)
 
Rimwax heeft een korrel erin zitten dus deze zou ik niet gebruiken op matte velgen.
De "beste" methode is een coating zoals Gyeon Rim, echter dit vereist wel iets meer voorwerk.
De makkelijkere methode is een normale velgenwax zoals PBW Wheel Sealant, DJ Iron Gloss zoiets. Deze brengen niet heel veel meer glans op matte oppervlakken.

Bedankt voor de Tip! Ben dan blij dat ik dat er nog niet op heb aangebracht:rolleyes:
 
Ik zou de velgen die je hebt gepland voor de zomer lekker verkopen ;) doet echt een afbreuk op je mooie auto. Verder zou een verlaging niet misstaan :)

Ja heel eerlijk gezegd ben ik daar nog over aan het twijfelen.. Heeft wel een bepaalde look maar vindt de quattro velgen een stuk strakker en moderner staan. Ze liggen weer netjes opgepolijst en gewaxt in de stalling dus helemaal verkoop klaar.

Verlaging is het eerste wat aan de auto is gedaan met het plaatsen van de velgen. Staat nu 3,5 cm lager dan dat die was in het begin doormiddel van H&R veren. Persoonlijk had die van mij nog iets lager gemogen voor de looks maar moet zeggen dat dit wel prima rijd.
8ccaa85b-44ab-4ffc-b254-160864c9dc41.JPG

a8bdbf0d-2731-4ced-9127-05bf40d29dd4.JPG
 
Poosje niets gepost op het forum. Maar in de tussentijd niet stilgezeten de auto word netjes iedere week gewassen en heb vorige week even foto's gemaakt van hoe de auto momenteel is. De Audi daarvoor nog wel even vertroeteld met een nieuw laagje Was en de banden netjes in de dressing gezet. De laatste foto is het meest recent waarbij de oplettende kijker zal opvallen dat de auto op bepaalde delen zwart gewrapped is,

IMG_6785.jpg


IMG_2870.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_2870.JPG
    IMG_2870.JPG
    535,8 KB · Weergaven: 0