• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roy's Audi A4 '99

RoyBa

Detailing guru
13 jan 2019
109
105
Kampen
Hallo forumers,


Ik ben een poosje niet actief geweest op het forum, Echter niet minder actief met het poetsen. Afgelopen zomer gingen we wederom niet op vakantie... Geen probleem ik ben tenslotte geen mega vakantie man. (met een biertje s'avond in de tuin zitten vindt ik echter ook prima) Maar toch.. een beetje op marktplaats zoeken en kijken wat er aan geboden wordt. M'n vader wilde graag een klus auto hebben met trekhaak en wat ruimte... een Caddy, Transporter alles is al eens een keertje langs geweest ik was hier echter niet voor te porren zo ook het thuisfront niet. Tot dat ik s'avonds deze Audi A4 tegen kwam bij de garagehouder die mij ook de A1 verkocht heeft. Stiekem al gekocht en overschreven en voor Pa was het een verassing. Ik vond persoonlijk een Audi A4 van de eerste generatie (B5) een best mooi model en langzamerhand een zeldzaamheid in het Nederlandse straatbeeld. Echter was deze Audi technisch redelijk en optisch gewoon...tja, Slecht? Mwah dof en onverzorgd maar daar zag ik de uitdaging in. Ik heb tenslotte de Audi A1 nog steeds en dit is eigenlijk pure luxe op mijn leeftijd om 2 Audi's te rijden. Toch het avontuur aangegaan en begonnen met het wassen en kleien en polijsten van deze verweerde Audi A4. Intussen tijd moeders de opdracht gegeven om een fatsoenlijk setje matten te bestellen voor de B5.

De A4 had een leven gehad van 11 jaar bij dezelfde eigenaar. Dat is opzich gunstig maar echter alles was vuil en aangekoekt.. denk hierbij aan hars op de lak en ingebrande velgen. Ook vogelpoep heeft voor de nodige doffe vlekken gezorgd in de lak (echter er allemaal uitgekregen met polijsten)

Persoonlijk moet bij mij een auto altijd een beetje aangepast worden. Zo heb ik een setje RS4 B5 velgen aangeschaft met winterbanden voor deze winter. Dit stond super mooi alleen schreeuwde de auto om een verlaging dus dit ook maar gelijk laten doen omdat we de auto tenslotte toch zelf gingen gebruiken. Vervolgens in tussentijd een grote beurt laten uitvoeren en wat overige reparaties (de tand des tijds had al behoorlijk toegeslagen maar is allemaal gerepareerd) Kwa poetsen heb ik de auto grondig gereinigd en gepolijst. Ook hebben wij de verweerde chromenlijsten mat zwart gespoten omdat ik dit cleaner vond staan.
IMG_9080.jpg

IMG_9082.jpg


IMG_9088.jpg

IMG_9093.jpg

IMG_9102.jpg


IMG_9126.jpg


IMG_9214.jpg

IMG_9301.JPG

IMG_9319.jpg

IMG_9505.JPG
IMG_0929.jpg
IMG_0928.jpg
IMG_0926.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_0929.jpg
    IMG_0929.jpg
    279,9 KB · Weergaven: 36
Lekker zo met die wielen en verlaging. Mijn vriendin had zo’n A4 sedan voordat ze A1 kocht. Reed lekker maar op gegeven moment was het meer olie dan benzine verbruik.
 
  • Grappig
Reactions: Jansen en RoyR