• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten afstotend maken

Tja, wat is het beste? :p

Je hebt producten zoals de genoemde Turtle, maar ook coatings van o.a. Gyeon / Nanolex / etc.

Ik vind de caotings mooi spul met een lange standtijd, maar zo nu-en-dan effe wat Turtle smeren is ook prima.
 
Glaco, werkt prima.

De glaco plastic gebruik ik voor de motor helm, mixed feelings. Prima beading maar sheeting is niet wat ik verwacht.
 
+1 voor Gyeon View. Vooral vanwege langere standtijd dan Rain-X en Turtle Wax Clearvue. De andere heb ik geen ervaring mee maar ik hoef geen andere meer sinds ik Gyeon View ken.
 
Alles bij elkaar, alle producten zijn dus prima te gebruiken, doen waar het voor is en kennen tevreden gebruikers. Misschien dat verschil in aanbrengen, nog een afweging voor je is.

Kortom, persoonlijke voorkeur @Niels j
 
Mijn ervaring met RainX is dat je het goed moet aanbrengen en goed moet uitwrijven, anders is het enkel ellende.
Sommige ruit/ruitenwissercombinaties zijn geen goede vriendjes met RainX.

Ik ga binnenkort de TW ClearVue proberen, hopelijk is dat anders (of de DDJ Glass Sealant).
 
Ik snap wat je bedoelt @Giltix, gelukkig heb ik die ervaring (van een waas) niet. Alles valt of staat met voorbereiding.
Mijn collega met TW CV heeft overigens wel een waas op het raam 's ochtends.
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
Ik heb dergelijke producten al een tijd niet meer aangebracht omdat ik Bathe+ foam, maar volgens mij heb ik van @Jansen toen de tip gehad om het aanbrengen te verbeteren:

1) Product aanbrengen. (Deed ik toen met een Gyeon-blok + suede)
2) Laten hazen.
3) Product opnieuw aanbrengen over niet-afgenomen laag.
4) Laten hazen.
5) Afnemen met natte doek.