• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten clayen?

mfacey

Detailing addict
4 aug 2010
73
52
Misschien een stomme vraag maar is het ook wenselijk (of uberhaupt mogelijk) de ruiten van je auto te clayen?

Snitser zei:
Kan, maar moet zeggen dat de Glass Scrub van Pro Vision ook erg goed werkt!

Dat geloof ik best maar na mijn bestelling van begin deze week en nog een aankoop bij een mede-forum-ganger krijg ik wat boze blikken hier thuis rofl
...dus nog een middeltje erbij gaat niet vliegen.

Ik maak de ruit eigenlijk altijd gewoon schoon met Meg NXT glasscleaner maar merk dat er toch nog wel wat fijn en klein spul blijft hangen. Als ik dan toch aan het clayen ben dan is het een relatief kleine moeite om de ruiten ook mee te nemen.

Ik klei de voorruit een paar keer per jaar. Daarna ProVision Rain Clear erop en nog nog even nabehandelen met Spray&Wipe of de NT Glasscleaner. Werkt uitstekend. ;)

trouwens de NXT glass cleaner is geen pure glass cleaner.
en bevat oa glansmiddelen en middelen die ook in Rain-X en PV rain-clear zitten.

ruit kleien kan geen kwaad. maar zorg dat echt vuil eraf is. en dat je voldoende spray en wipe gebruikt oid. want marring (krasjes door kleien)
wil je niet hebben op een ruit.

Er schreef laatst al iemand dat glas harder zou zijn dan je autolak en dat marring dus wel mee zal vallen.
Geen idee of dat klopt echter.

glas is inderdaad harder dan autolak...
daarom zou ik graag willen voorkomen dat ik daar marring op maak. en zou ook niet graag willen bedenken dat dat kwam
omdat ik 0,01 cent aan detailer wou besparen! :cool