• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten krabben?

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Hallo,

Ik weet dat het net winter is geweest en dat het krabben wel een beetje voorbij is. Maar toch vraag ik het,
Hoe maken jullie je ruiten schoon als het gevroren heeft?

Ik hoorde altijd dat zo'n de-icer spuitbus slecht voor de lak kan zijn. Ik gebruik altijd gewoon een krabber. Jullie?

gr. Wouter

Op mijn ramen GEEN krabber,doe een karton of een doek onder de ruitenwissers.
DeIcer moet je alleen op de ramen sprayen,en niet op de lak.

Weer een punt dat ik blij ben met mn verwarmde werkplaats!

bartr123 zei:
Op mijn ramen GEEN krabber,doe een karton of een doek onder de ruitenwissers.
DeIcer moet je alleen op de ramen sprayen,en niet op de lak.

Weer een punt dat ik blij ben met mn verwarmde werkplaats!

Uiteraard moet je dat op je ruiten spuiten. Maar het waait ook overal heen. Ook als je gaar rijden dan loopt het bij je spiegels naar beneden zodra je de ruitenswissers aan doet.

Maar waarom geen krabber? Geeft dat krassen?

Zolang het maar geen messing krabber is......

Heb met die kunstof dingen nooit problemen gehad.
Zelf krab ik zelden, in de avond in de garage, in de middag staat de interieur verwarmer te blazen.

Voor de winter m'n ruiten behandeld met RainX. Ik heb de hele winter met een rubber trekker de ruiten schoon kunnen krijgen. Weliswaar af en toe "de verkeerde kant" op, dus stekend met het rubber. Iig kreeg het ijs niet zoveel vat op het glas.

Ik heb in het verleden al wel eens een autoruit verknald met een krabber ]-0 voor mij dus geen krabber meer.
Dan laat ik nog liever de auto warmdraaien met de climatecontrol op de ruitontdooistand.

Dit is al vaker langsgeweest.
Ik krab mijn voorruit niet, er zit een soort "dekentje" overheen, in de ochtend er af halen, klaar! Zijramen krab ik met een standaard krabber als dat nodig is. Achterruit komt vanzelf wel goed door de achterruitverwarming.

Soms gebruik ik de De-icer van Autoglym, goed spul.

Krab ook nooit de ruiten (ligt wel een krabber in de auto...voor nood), motor starten, blower op warm, Autoglym de-icer er op, afnemen met een trekker.

:-)^

Ik heb niet eens een krabber meer. Ik gebruik altijd de-icer. Ik heb die van autoglym gebruikt, maar ook die van Sonax en ook die van de HEMA. Komt allemaal op hetzelfde neer, al werken de Sonax en de Autoglym wel beter. In de winter gaat er een doek over de voorruit, zodat ik zo min mogelijk hoef te sprayen. Zijruiten zo goed als nooit en de achterruitverwarming mag z'n kunsten vertonen op de achterruit.

@Skybump, afnemen met een trekker? Krijg je dan geen krasjes op je ruiten?

Ok, redelijk duidelijk dus.

Zo'n dekentje op de ruit gaat het niet worden bij mij. Die wordt er de eerste nacht al af gesloopt. (2 keer gebeurt).

Motor laten draaien als ie koud is wordt hem ook niet. Wil de motor nog wat langer heel houden.

Dus dan maar spuiten. :lol

Bedankt voor de tips. Weet ik dat voor volgend jaar:-d

Het heeft hier de laatste nachten ook nog redelijk gevroren, dekentje zit er nu iedere nacht op. Afgelopen nacht -6 en vannacht zal hier hetzelfde worden.
Laat mijn winterbanden er nog even op zitten :-"

Bij de ene auto hoef ik alleen maar met een doekje te wrijven dankzij de rain x en het ijs is weg, de andere auto gaat de voorruit verwarming aan:love