• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruiten Reinigen met NXT Glass Cleaner of Glass Cleaner Pro

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
Met de Meguiar's NXT Glass Cleaner of de Glass Cleaner uit de detailer lijn van Meguiar's kun je streeploos de ramen reinigen. Maar het blijkt in de praktijk dat niet iedereen dit lukt. Met de onderstaande stappen en hulpmiddelen zijn je ramen gegarandeerd streeploos schoon! :)^ Mensen maken de fout om de glasreiniger direct op de ramen te sprayen, dit is onnodig en je verbruikt teveel product!

Wat heb je nodig:

- Meguiar's NXT Glass Cleaner of de Glass Cleaner uit de detailer lijn van Meguiar's
- Een Even Coat Applicator (ECA) of een Glass Towel van Meguiar's (maken ze helaas niet meer :sob: )
- Een goede en schone badstof handdoek (Terry towel is hier perfect voor)

Hoe ga je te werk:

Spray de glasreiniger op de ECA, een aantal sprays is genoeg

100_0554.jpg


Maak met de glasreiniger bevochtigde ECA de ramen schoon, spray eventueel na een aantal ramen de ECA weer met glasreiniger.

100_0555.jpg

100_0556.jpg


Maak met de handdoek of Terry Towel het raam droog, neem daarna een droog stuk van de doek en wrijf het raam nog eens na.

100_0557.jpg

100_0558.jpg


En voilá streeploos schoon! :)^

100_0559.jpg


Met deze methode heb je zoals gezegd een streeploos resultaat en je vebruikt zeer weinig product, met mijn fles NXT Glass Cleaner heb ik al 15 auto's gedaan en de fles is net half leeg (of half vol voor de positievelingen onder ons :roll )

Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Super055
Mooie review!

Vaak zie je bijna iedereen het product direct op de ramen sprayen.
Ook zie je het bij de spraywax en Ultimate Quick Detailer.

Laatst nog een frans filmpje gezien. Het lijkt wel alsof hij zijn halve bus Brillance Eclair Ultime op een halve motorkap leeg spoot.

 
Ik heb het idee dat als ik het op een ECA spuit, dat er niets op mn ruiten terecht komt...:weetniet

Ik spuit het nu vanuit de detailer fles (Glass cleaner concentrate) op de ruiten en neem het af met een glas doek van Meguiars.

Kan het trouwens kwaad voor de waxlaag? Er komt wel eens een nevel (wind) op het dak terecht.

Toch maar eens een keertje op z'n Stimpy's proberen dan... w^^w

Patrick
 
Zoals je kan zien op de foto's komt er echt genoeg op de ruiten.

Het tast volgens mij wel je waxlaag omdat het natuurlijk ook ontvet daarom is sprayen op die ECA ook van belang. Het wel jammer dat ze due Duo-Fibres eruit geknikkerd hebben, gelukkig heb ik nog 2 reserves :-"
 
De Glass Cleaner Concentrate heeft een lichte solvent in zich (ruik er maar eens naar). Je wax zal het niet erg leuk vinden, maar als het een neveltje is kan het weinig kwaad. De vluchtige middelen zijn dan allang naar de ozonlaag vertrokken. :d
 
Goede uitleg... Ramen - of zeg maar eigenlijk maar glas - is sowieso lastig streeploos te krijgen. Het lukt (mij) dus wel, maar het is best een hoop werk eigenlijk. Heb zelf goede ervaringen met de glasreinigers in schuimvorm (werkt makkelijker dan Glassex e.d. IMO) en de polishes als TW Clearvue. Maar die laatste heeft weer het nadeel dat je op moet letten dat het niet op de rubbers komt, want die slaan dan wit uit. Reden waarom ik het niet fijn vind voor de binnenkant van de auto...

Misschien dit ook maar eens proberen... Of Diamondite moet met een polish komen die niet stoft en niet aan de rubbers hecht...?
 
Op de een of andere manier krijg ik mijn ramen altijd streeploos schoon.
Het enige dat ik gebruik is roze Dasty van de Wibra in combinatie met de Glass Towel van Meguiar's.

:weetniet

Apart dat anderen hier zoveel moeite mee hebben.
Kan het type glas ook van invloed zijn?

Joost
 
Ja Dennis, wat moeten we nou, want die doek is niet meer verkrijgbaar...en wij hebben ze braaf allemaal verkocht en niks zelf gehouden :sob: . Dus we moeten toch echt een andere goede glasdoek vinden!

Enne...ik heb dus ook echt moeite met m'n ramen streeploos schoonmaken; zelfs op de Stimpy-way. Geen idee waar het aan ligt. Misschien dat er toch nog een half-aangetaste laag Rain-X op zit? Ik had het er helemaal afgehaald met Glass Polish (Autoglym geloof ik?!), maar wie weet!

Daan
 
Dat weet ik niet, maar een schone badstof handdoek (zónder wasverzachter uiteraard) werkt ook goed, zoals de TS al aangaf. En anders een goede keukenrol... Niet zuinig mee zijn, steeds een nieuw stuk pakken.

Mijn trucje is de laatste 'gang' het raam slechts licht vochtig te maken en dan goed warm/droog te wrijven met de terry towel of een lap keukenrol.
 
Jeroentje zei:
hehe, keukenrol kan ik niet mee omgaan, en een terry towel heb ik al niet...:!

en mem vind he niet goed, dat ik altijd maar een badstoffen handdoek uit de douche ga pakken...:p

Keukenrol: gewoon flink wat vellen pakken en boenen... :p

Mijn vriendin vindt het ook niet leuk als de goeie badhanddoeken eraan gaan (en ik ook niet trouwens). Ik heb indertijd wat witte handdoekjes gekocht voor de auto. Poetste ik 'vroegah' ook mee, geheel volgens de Meguiar's methode. Ben intussen grotendeels overgestapt op microfiber, maar voor de ramen zijn die terry's wel handig... ;)
 
SpeeDJ zei:
Ja Dennis, wat moeten we nou, want die doek is niet meer verkrijgbaar...en wij hebben ze braaf allemaal verkocht en niks zelf gehouden :sob: . Dus we moeten toch echt een andere goede glasdoek vinden!

Bij Autogeek staan ze nog wel op de site, alleen "Temporarily On Back Order"... Zouden ze dan toch weer komen misschien?