• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitensproeiervloeistof concentraat.

ChiLLoZ

Detailing rookie
30 aug 2009
1
0
Welke gebruiken jullie?

Ik heb vroeger eens de kant en klare (5 euro) van de ATU gekocht maar vorig jaar in de zomer las ik in de Duitse autobild dat deze extreem slecht was voor de lak (!). Ik kan zo snel niet de exacte test (testje hier) vinden maar onder meer de reiniger van de Shell en de ATU waren zo slecht voor de lak dat ze met heet weer voor permanent verweerde lak konden zorgen. De Sonax versies (hier minder populair of zelfs verboden dacht ik) kwamen relatief goed uit de test maar ik ben er sindsdien een beetje huiverig voor.

Welke is bewezen effectief en niet schadelijk voor de lak?
 
Inderdaad een beetje opletten met welke je gebruikt
En NIET zelf maken van afwasmiddel en spiritus

Ik gebruik zelf de Valma
En niet te vergeten, de ruit eerst behandelen bijv met Provision
 
Ik gebruik gewoon .......... geen ruitenvloeistof :grinning:

Het reservoir zit wel vol, maar alleen ter voorkoming van een bekeuring á 90 euro :-"

De ruiten zijn s'morgens zo erg beslagen, dat ik de ramen eerst schoonmaak met een huishoud ruitenwissertje die ik standaard in de auto heb liggen.
 
Gamma €4 voor 5liter.:)^

Ik heb ook wel eens bij mijn autoshop een 5 liter jerrycan gehaald, maar schrok nogal bij het afrekenen............ €11 voor het zelfde goedje. Zelfde eigenschappen en dezelfde werking.

Ondanks dat ik mijn ruiten behandel met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer, gaan er toch de nodige liters doorheen nu het weer steeds slechter wordt. En tijdens de zout strooi periodes straks helemaal.
 
Zij die niet of zelden sproeien... ik heb in de winter wel eens constante zoutaanslag gehad hoe halen jullie dat weg?

Toch niet gewoon wipen neem ik aan? Soms sproeien lijkt me toch een must?
 
Tim zei:
Zoals sommige weten is de APC (All Purpose Cleaner) van Poorboy's een geconcentreerde vorm. Je kan het flink verdunnen en is daardoor economisch in gebruik.


1:100 - Te gebruiken om je ramen mee schoon te maken of als ruitensproeiervloeistof (handig!)
1:30 - Lichte vervuiling. Bijvoorbeeld onderhoud aan kunststof, het reinigen van leer etc.
1:15 - Normale vervuiling. Vlekjes / strepen op kunststof, lichte vlekken op leer, wielkasten, velgen etc.
1:7 - Stevige vervuiling. Vlekken in bekleding. Ontvetten van motoronderdelen etc.
1:1 - Hardnekkige vlekken in tapijt en andere bekleding. Ontvetten van zwaar vervuilde onderdelen

nicknameless zei:
Tast het de waxlaag niet aan dan? :weetniet


Tim zei:
Nee hoor, met de 1:100 verhouding niet!
 
Allemaal goed en wel maar....
bij verhouding 1 op 100 gaat dat spul toch nog bevriezen ... denk ik...:roll
 
En nog maar een keer +1
ik gebruik het nooit omdat het de provision laag aantast maar dit
zou echt ideaal zijn.
 
Nou hoeft het van mij niet perse van rain-X te zijn hoor.

maar ik zie wel een gat in het assortiment van carclean, en een dergelijk product(ruitensproeier vloeistof, welke anti-vries bevat en een bescherming achterlaat) zou dat gat prima vullen.