• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwisser afdruk blijft staan

J

Joel

Guest
Goedendag allemaal.

Op mijn achterraam blijft steeds de baan van de ruitenwisser staan, je ziet heel lichtjes het stuk wat de ruitenwisser schoon veegt. Heb al met klei, goede pure glasreiniger geprobeerd maar helpt allemaal niet.
Vooral met lichte regen is het goed zichtbaar..
 
Gaat om een Audi A4 van 2005 en voor zover ik weet is het de originele raam. Wisser heb ik compleet verwijderd en met een stopje dicht gemaakt. Vandaar dat ik dit nu weg wil hebben
 
Probeer eerst een "ruitenscrub" of goed kleien, daarna zou ik pas overgaan op polijsten, en als dat nog niet lukt de echte speciale ruitenpolijstenspullen (maar dan moet je wel echt gaan opletten)
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Welke ruitenscrub is hier dan voor?

Ik heb polijstmiddel van chemical guys, de V-serie. Ik zou daar wel eens mee kunnen proberen. Dit is dan op dezelfde manier als gewoon polijsten?
 
Ik heb gisteren de raam eens gepolijst, en op 't eerste gezicht lijkt het weg te zijn! :ja
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik heb hm met een Oranje hex logic pad gepolijst met V34. Behoorlijk grof maar 't heeft volgens mij geholpen :ja
Foto's zal ik morgen even posten.
 
Dit is als ik water erop deed..

33wp2pu.jpg


Vervolgens gekleid en droog geveegd en zo was het voor het polijsten..

25j9qh5.jpg


Van een schone en gepolijste raam heb ik geen foto van. Maar is het zelfde alleen zonder de afdruk erin :-D
 
Joel;n410415 zei:
Ik heb gisteren de raam eens gepolijst, en op 't eerste gezicht lijkt het weg te zijn! :ja

Ik hoop het echt voor jou , echter is het goed mogelijk dat het na een paar weken gewoon terugkomt omdat er oliën in de polish zitten en dat die dan vervlogen zijn......

Heb je ook ontvet na het polijsten ? Een sealant kan er ook voor zorgen dat je langere tijd geen afdruk ziet van de ruitenwisser .

Ben zelf ooit terug geweest langs de dealer omdat er vlekken in m'n ruit zaten........kreeg ik een gebruikt sponsje mee type waxoyl ....en de vlekken verdwenen als sneeuw voor de zon. :ja
Betrof toen een nieuwe wagen en blijkbaar was het daar de gewoonte dat ze dat pantser standaard aanbrachten.....