• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwisser rubbers

BusdriverTheo

Detailing addict
5 apr 2016
265
55
67
Hallo dames en heren,

Ik vraag me af met welk product en op welke wijze je nou het beste de rubbers van je ruitenwissers kunt schoonmaken.

kom maar op met de suggesties!

zo doe ik het dus ook maar durfde dat hier niet te zeggen :confused:
ik dacht dat ik dan zeker commentaar zou krijgen en weer een ander doekie zou moeten kopen :cool:
ik heb inmiddels meer doeken dan vrouwlief aan handdoeken en theedoeken bij elkaar!!

Doen jullie na het schoonmaken met apc ook nog voeden met bijvoorbeeld 303 oid? In verband met uitdroging.
Of gaat dat met sommige middelen juist stuiteren?

Ik heb gisteren ook mijn voorruit behandeld en de ruitenwissers met een soort van Rain-x behandeld en inderdaad die stuiteren nogal naar de sterke kant. Heb van een vriend gehoord dat die ook rapper kapot zullen gaan.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

De wissers moet je er ook niet mee behandelen. Er is een merk die claimt geen stuiterende wissers veroorzaken. Echter werkt deze ook niet helaas. (Eigen ervaring)

De wissers moet je er ook niet mee behandelen. Er is een merk die claimt geen stuiterende wissers veroorzaken. Echter werkt deze ook niet helaas. (Eigen ervaring)
Een moeilijke vraag. Kan ik het nog redden? de ruitenwissers zijn van merk SWF en die hebben me voor 3 stuks 47euro gekost.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Ik denk dat het stuiteren komt door de rain x op je ruit.
Bij sommige auto's werkt het gewoon niet lekker.
Op mijn bmw ging het prima, op m'n tijdelijke Clio ook.
Op de scenic van m'n vrouw stuiteren de wissers er ook over, dus daar meteen weer afgehaald.
Heeft denk ik te maken met het formaat/bolling van je ruit. Je kan de rain x weer verwijderen door je ruit te cleanen met een polish.
Maakt eigenlijk niet uit welke.
PB prof polish, of een polijstmiddel met korrel, pak gewoon iets wat je hebt staan, de cleaners zullen de rain x verwijderen.
Ruitenwissers zou ik er voor de zekerheid ook ff voorzichtig mee doen als je pb prof polish hebt. Anders gewoon zo laten.