• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwissers schoonmaken

J

Joel

Guest
Goede dag allemaal.

Ik heb een vraag over de ruitenwissers, kun je deze ook schoonmaken? En dan bedoel ik de rubbers waarmee je over de voorruit gaat.
Ik weet dat er rainX is, en dit heb ik ook. Maar het gaat er mij om dat ik de rubberssoepel en netjes kan houden, zodat ze ook niet uitdrogen.

Meestal doe ik mn ramen kleien en daarna met rainx erop.
 
Nadat ik de ramen heb gedaan met Spray&Wipe 1:1 dan doe ik nog wat product op een doekje (niet uw duurste) en ga zo eens over de rubbers van de ruitenwisser.
 
Ik maak ze schoon met een oude MF doek en wat APC 1:10. APC droogt rubber uit dat weet ik, maar koop twee keer per jaar nieuwe ruitenwissers. Na de zomer en de winter. Ruitenwissers blijven wel goed werken en schoon op deze manier. Niet voeden met dressings etc, dat geeft een vettige laag af op de voorruit!
 
Doe meestal ook eens met n oude doek en wat detailer spray over de rubbers van de ruitenwissers, maar dan wordt t doekje altied harstikke zwart..