• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwissers stuiteren...

evn35

Detailing addict
6 jun 2022
140
65
Knokke-Heist, België
Beste vrienden,

Ik heb vaak de mijn ruitenwissers stuiteren bij gebruik.
In het verleden rain-X gebruikt, maar dat vond vrouwlief niet zo leuk.... zou strepen geven bij gebruik van de ruitenwisser.

Wat gebruiken jullie hiervoor, om dit te vermijden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Hoorde wel eens dat bij TW clearvue (lijkt volgens mij op rain-x) men bij aanbrengen op de ruit de ruitenwissers na aanbrengen ook ermee afnam om stuiteren van ruitenwissers te voorkomen.

Ook kan het zijn dat ruit te droog is en ruitenwissers dus vastlopen en stuiteren, dan dus gewoon niet gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: evn35
Bij stuiteren is de hoek van de wisser vaak niet goed. Het wisser randje klapt dan niet om.
Klappert ie alleen bij omhoog of omlaag gaan? Dan dien je de arm een klein beetje te torderen zodat het wisserblad weer haaks op de ruit staat.
Met 2 verstelbare moersleutels (Bacho´s, engelse sleutels) is dat vrij simpel te doen.

Ruitenwissers die strepen trekken : Eerst ruit een keer goed schoonmaken!
Kortste klap is Autoglym Glass Polish gebruiken, dan is vaak nagenoeg alle vervuiling eraf.
 
Hier ook last van stuiterende wisserbladen.
Maakt niet uit wat ik op de ruit smeer. Met alle sealants en coatings gaan ze stuiteren.
Ook bij mijn "nieuwe" auto. Maar ook bij de vorige.
Heb wel mijn wisserbladen vervangen. Dat werkte al wel wat beter. Maar nog niet geruisloos.
Misschien dat ik hierna wel niks meer op de ruit doe. Stille wisserbladen zijn ook wel fijn. o_O
 
Dat Rain-X strepen trekt, kan ik niet in mee gaan.
Ik was, klei en polijst de ramen. Ontvetten rn dan aanbrengen.
Eerst een eerste laag. Met de Gyeon doekjes en blokje. Streep van links naar rechts en boven naar onder. Na drogen, een tweede laag aanbrengen. Weer drogen en vervolgens afnemen met een handdoek en paar sprays water. Nawrijvrn met droge handdoek. Nooit een streep gezien, stuiteren ook niet.

Een keer per maand herhaal ik het aanbrengen. Een laagje, puur om de ‘kwaliteit van de eerste laag’ goed bij te houden. Ook dan, geen strepen.

Strepen ontstaan m.i. alleen als de ruit niet goed schoongemaakt of ontvet is bij eerste keer aanbrengen of als de laag op z’n einde loopt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
@Marcel1973 en als ik daaraan toe mag voegen: strepen kunnen ook ontstaan door vieze wissers.

Bij mij stuiteren ze ook wel eens trouwens, maar dat heb ik er graag voor over. Gebruik ze toch vrijwel nooit, en alles beter dan een niet-waterafstotende ruit... Reed laatst met mijn vriendin mee die ook niks op de ruit wil, en dan zie je dus echt geen kont.
 
Mijn ruitenwissers zijn nu bijna 4 jaar oud en ze doen het nog steeds goed dus.
Ik doe het erop, laat het drogen en dan na wrijven met een vochtig mf doekje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jansen
Naar mijn mening moet je lekker niks op je ruiten smeren.

Je ruit goed schoonhouden met een premium glasreiniger en eens in de zoveel tijd het rubber van de wissers ook schoonmaken.
Ik vervang elk jaar mijn ruitenwissers en heb nooit ergens last van gehad. :)
 
Uhm, @Matsu, ik heb dezelfde ervaring als @Jansen, dat het schuim verdwenen was. Ook op het fleske staat dat je het niet op rubber of ruitenwissers moet gebruiken. Anderzijds, de wasstraat hier, sproeit Rain-X over je auto, dus in verdunde vorm (zoals jij met afnemen met doekje) zal het wel meevallen. Als je het niet afneemt, vermoed ik dat je alleen twee ijzeren staafjes overhoudt.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Dat Rain-X strepen trekt, kan ik niet in mee gaan.
Ik was, klei en polijst de ramen. Ontvetten rn dan aanbrengen.
Eerst een eerste laag. Met de Gyeon doekjes en blokje. Streep van links naar rechts en boven naar onder. Na drogen, een tweede laag aanbrengen. Weer drogen en vervolgens afnemen met een handdoek en paar sprays water. Nawrijvrn met droge handdoek. Nooit een streep gezien, stuiteren ook niet.

Een keer per maand herhaal ik het aanbrengen. Een laagje, puur om de ‘kwaliteit van de eerste laag’ goed bij te houden. Ook dan, geen strepen.

Strepen ontstaan m.i. alleen als de ruit niet goed schoongemaakt of ontvet is bij eerste keer aanbrengen of als de laag op z’n einde loopt.
Dit weekend wil ik eens mijn voorruit behandelen, wassen, kleien, autoglym polish en daarna de Rain-x
Moet ik tussen de polish en de rain-x nog ontvetten of mag de rain-x er onmiddellijk op ?
 
Gezien cc nu angelwax in het assortiment heeft, kan ik hier nu ook laaiend zijn over h2go, nu gebruik ik mijn ruitenwissers zo min mogelijk en enkel als het echt niet anders kan. Maar als de ruit een beetje vochtig is heb ik geen last van stuiterende bladen. Streept overigens ook niet. Het was destijds mn eerste window sealant en sinds dien mijn referentiepunt zelfs vergeleken met de bekende andere merken.

Met hevige regen al vanaf ong 30 km/h
Met miezer en tegenwind vanaf 45 km/h
Zonder tegenwind 54km/h
Als mn ruit in de ochtend nat is, gooi ik er een flesje water overheen ipv de ruitenwisser te gebruiken. Dan zie ik weer :)

Aanbrengen doe ik gewoon met een foamapplicator, ong 10-12 spraytjes voor de voorruit 10-15 min laten zitten, afnemen met vochtige doek en nawrijven met droge waffle weave doek tegen pluisjes
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Altos en kawazxr