• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes Bigfoot Lhr15 polijstmiddel

Marvinp1993

Detailing rookie
13 mei 2015
6
0
31
Beste Forum gebruikers,

Als beginner 2 weken terug een Rupes BF lhr15 aangeschaft, echter deze was alleen in een kit te verkrijgen maar dat was verder geen probleem.
Nu ben ik aan de slag gegaan met mijn Golf 4. Bij de Rupes kit zitten dus 4 polijstmiddelen en 4 pads.

Op het forum heb ik al een aantal dingen gelezen over de keiharde autolak van de VAG auto's, dus ik ben uiteraard met de grofste begonnen aangezien de golf behoorlijk bekrast was/is.
Toch heb ik het idee dat het beter kan.

De Blue Coarse is al 1500 grit dus mijn vraag is.. heeft het zin om met een wollen pad of MF pad aan de slag te gaan om meer cutting te bereiken of heeft Rupes het 4 stappensysteem zo ontworpen dat deze serie van 4 polijstmiddelen in combinatie met hun pads dus al het maximale eruit kan halen.

Zijn mijn verwachtingen gewoon iets te hoog doordat bepaalde krassen er gewoon nooit uit zullen gaan. Het resultaat is verder wel schitterend in vergelijking met hoe het was.

Alvast bedankt!

Marvin,
Ik heb zelf een bf21 en gebruik ook wel eens de pads/polijstmiddelen van Scholl, voor de zwaardere stappen gebruik ik,
-Scholl zwart/witte spiderpad icm S3 (super effectief echter de harde pad "zoekt" een beetje)
-Scholl gele cutting spiderpad icm S3
-Buff&Shine mf pads icm S3 (max stand 4 anders wordt ie te warm) hou de pad warmte in de gaten wel een hele fijne pad.
Alle andere pads van Scholl gebruik ik ook naar tevredenheid en dan met name de Orange spider Finishing pads icm S30/finale.
Van Rupes gebruik ik alleen nog maar de gele en witte combo om te finishen de groene heb ik kapot gedraaid (zet de machine stand maar niet te hoog).
Met name de witte combo werkt echt fijn en geeft op mijn auto bv de mooiste finish.

Bedankt voor je reactie,

Dus als ik het goed begrijp is dit de volgorde

- Zwart witte spiderpad (S3)
- De Yellow Spider light cuttingpad (S3)
-De buff&shine mf pad (S3)

En als finish de witte pad van rupes in combinatie met diamond. In plaats met de Rupes combinatie te finishen kan ik ook de Orange spider finishing pad pakken inclusief Finale.

Je begrijpt em verkeerd, daar Rupes blauw niet voor je werkt geef ik 3 andere combinaties aan waar ik hele harde lak mee heb kunnen corrigeren. Alledrie hebben de pads hun eigen eigenschappen dus er is geen sprake van volgorde maar andere opties.
Deze stap zul je ook moeten afbouwen met Rupes Geel en vervolgens wit bv.
Er zijn vele wegen naar Rome en Scholl pads kunnen een optie zijn om Rupes Blauw/groen evt te vervangen.

Bedankt voor de info, ik ben hiermee al een stuk op weg geholpen, zal zo snel mogelijk eens de combinatie uitproberen!