• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rupes UHS polishing system

Nutske

Detailing chief
24 nov 2008
140
93
35
As, België
Iemand hier ervaring mee?
Test het vandaag voor de eerste keer en merk dat de compound/Polish zelf heel lopend is. Bijna waterachtig, waardoor zich snel nogal product uit de pad slingert en er overal spatten verschijnen.. Vooral boven snelheid 3 (gebruik met de UHS pads, op een 21)

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
 
wat ik gevonden heb:

Handleiding
  • - UHS Easy Gloss combineert best met de UHS pad.
  • - Breng 3-4 druppels aan op een pad voor 45 x 45cm
  • - Verdeel op lage snelheid
  • - Werk in op stand 5-6 tot een dunne film resteert
  • - Wrijf af met een zachte, propere microvezeldoek
  • - Herhaal indien nodig
Dus ik vermoed dat je te veel product gebruikt hebt?
 
Hmmm... Bij mijn 21 zie ik soms slinger-druppels als ik per ongeluk twee keer/teveel de pad prime met Spray&Wipe of als ik een net gewassen pad niet goed heb droog gedraaid.

Kan mij voorstellen dat je dan het polijstmiddel goed moet verdelen (machine uit, stempelen) en op een lage stand goed verdelen, als het polijstmiddel dun is.


Greetz
 
Druppels ter grote van een erwt is genoeg. Geen Druppels ter grote van een Euro he.
Niet mijn eerste wagen wat ik doe.. Maar ok. Ik zal nog zuiniger zijn..al is dat moeilijk als het product bijna van zichzelf uit de fles loopt..

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
 
Je had dus nog niet geprobeerd om minder product te gebruiken?



Greeeetz
Om NOG minder te gebruiken niet nee.. Omdat ik al zuinig bezig was. Maar vooral veel "stempelen" helpt. Ook gemerkt dat als de pad wat beter geprimed is dat het beter gaat..

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
 
@Nutske - Mooi man, is dat probleem ook de wereld uit. En ja, met name het stempelen werkt goed. Ik doe op mijn Rupes 21 + 7'' pads een 5-tal dikke druppels of allemaal kleine druppels over de pad, stempel wat over het paneel, smeer het meestal een beetje uit en dan op stand 2 egaal verdelen.


Greetz
 
Ik gebruik het UHS-systeem nu al een tijdje.

Met een nieuwe UHS-pad is het bijna onvermijdelijk om niet te spatten. De pad is KEI-hard en neemt het product precies niet op. Een nieuwe pad eerst spoelen met water en deze vervolgens droogdraaien met de machine helpt voor mij om het spatten tegen te gaan.
Eens de pad 'ingewerkt' is ga je merken dat het spatten gedaan is.

Nog enkele tips:
- Prime de pad NIET met de polish zelf, je gaat merken dat deze pad snel volloopt en het is niet gemakkelijk om deze te reinigen.
- Verdeel de polish op lage snelheid, vervolgens stand 5 - 6 doorwerken. afbouwen naar stand 4.
- Niet bij elke stap teveel polish toevoegen. Na enkele hits zijn 2 drupjes meer als genoeg. Bij dit product is 'less is more' dubbel van toepassing!!
- Reinig de pad regelmatiger dan dat je gewoon bent met een andere polish. UHS laat zich niet gemakkelijk verwijderen uit de pad.
- De lak goed ontvetten, want de polish durft wel wat te verbergen.
- Naar mijn gevoel slijten de UHS-pads minder bij gebruik met de Flex xc3401 vrg dan met een Rupes bigfoot 21mrkII in mijn geval.

UHS is voor mij het betere 1 staps-polijstmiddel, maar verwacht er ook geen wonderen van. Anderzijds heb ik er al mooie resultaten mee kunnen bekomen.

Grtz,

Bart
 
  • Leuk
Reactions: SmartPaintWorks
Ik gebruik het UHS-systeem nu al een tijdje.

Met een nieuwe UHS-pad is het bijna onvermijdelijk om niet te spatten. De pad is KEI-hard en neemt het product precies niet op. Een nieuwe pad eerst spoelen met water en deze vervolgens droogdraaien met de machine helpt voor mij om het spatten tegen te gaan.
Eens de pad 'ingewerkt' is ga je merken dat het spatten gedaan is.

Nog enkele tips:
- Prime de pad NIET met de polish zelf, je gaat merken dat deze pad snel volloopt en het is niet gemakkelijk om deze te reinigen.
- Verdeel de polish op lage snelheid, vervolgens stand 5 - 6 doorwerken. afbouwen naar stand 4.
- Niet bij elke stap teveel polish toevoegen. Na enkele hits zijn 2 drupjes meer als genoeg. Bij dit product is 'less is more' dubbel van toepassing!!
- Reinig de pad regelmatiger dan dat je gewoon bent met een andere polish. UHS laat zich niet gemakkelijk verwijderen uit de pad.
- De lak goed ontvetten, want de polish durft wel wat te verbergen.
- Naar mijn gevoel slijten de UHS-pads minder bij gebruik met de Flex xc3401 vrg dan met een Rupes bigfoot 21mrkII in mijn geval.

UHS is voor mij het betere 1 staps-polijstmiddel, maar verwacht er ook geen wonderen van. Anderzijds heb ik er al mooie resultaten mee kunnen bekomen.

Grtz,

Bart
Dankje Bart!
Dat is nog eens een antwoord!

Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk
 
  • Leuk
Reactions: BartBeuls