• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

S20 er niet af te krijgen

opelmark

Detailing guru
21 aug 2011
1.004
120
N-Br 20km onder Tilburg
Vandaag bezig geweest met mijn motorkap, en iets vreemds meegemaakt, na het polijsten wil ik het afnemen, maar de S20black blijft gewoon zitten, niet eraf te krijgen met prep en ook niet met pb spray&whipe.

als ik er met mijn vinger over wrijf dan komt het wel los.

Heeft iemand dit al eens eerder meegemaakt ? er stond vandaag wel een zonnetje.

Uiteindelijk heb ik PB polish&wax gebruikt om de schollS20black eraf te krijgen.
 
Klinkt als een mooie aangekoekte laag. ;)

Ik denk dat dit met de omgevingstemperatuur te maken heeft en dan natuurlijk ook de warmte die de wrijving maakt. Polijsten in de zon is voor mij een no-go omdat de lak warmer is, je deze nóg wat warmer maakt met polijsten en het polijstmiddel vind het ook niet erg aangenaam. :)

En dan kan het ook nog zijn dat je het product te veel hebt doorgewerkt, of teveel product en beide i.c.m. warmte.


Greeetz
 
Laatst bewerkt:
ik het een kleinere dispenserfles waar ik het indoe, die 1 liter flessen vind ik een gedoe.

Overigens bleek van mijn kleine proefflesje de S20 ontbonden te zijn in een soort heldere vloeistof en brokkelige pasta, die heb ik dan ook niet meer gebruikt.

volgende keer eens iets verzinnen om schaduw te krijgen en kijken of het dan beter gaat.
 
Ik denk te warm geworden,
Zon ? Te lang doorgewerkt? niet vorstvrij bewaard?
Kunnen meerdere factoren zijn.
Wassen kleien en opnieuw beginnen
 
alle spullen staan hier op zolder, dus donker en vorstvrij gelukkig.

het bleef gewoon helemaal plakken aan de lak, met PB polish&wax eroverheen gegaan en toen kwam het er wel af, ik vrees dat de zon de boosdoener is geweest, maar aangezien ik geen garage of carport heb om onder te staan ben ik afhankelijk van de weersomstandigheden.
 
Herkenbaar, ik sta ook buiten en ben afhankelijk van het weer. Zelfs met een beetje zon kan ik al nauwelijks wassen vanwege de warme lak.

Je kan enkel wachten tot 'beter' weer of eens kijken voor andere polijstmiddelen die wel in de zon bruikbaar zijn.
 
S17 heeft onder bepaalde omstandigheden ook wel eens de neiging tot gummen.
Je ziet dan vrij kort na het flashen (vaseline achtig uiterlijk) dat het polijstmiddel begint te rullen (er ontstaan dan kleine rolletjes) en het restant aan polijstmiddel laat zich moeilijk verwijderen.
Het polijstmiddel verliest op dat moment sneller vocht als gewenst, waardoor de gebruikstijd voor het mooie te kort wordt.
Wat dan nog wel eens wil helpen, is om elke keer als je polijstmiddel op de pad aanbrengt ervoor een pufje qd op de pad te doen.
Of wat ik ook nog wel eens deed, was een paar kleine druppels S40 toevoegen op de pad, tegelijk met de S17.
Verder nog sneller als gewoonlijk van pad wisselen en/of de pads reinigen + de oppervlakteverdeling kleiner houden en minder polijstmiddel gebruiken.
 
ik denk ook te warm paneel en te veel product. ik ben groot liefhebber van de s20 en moet zeggen dat ik gelukkig geen ervaring heb met jou probleem zegmaar.