• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saab 9-3

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.383
193
Utrecht
Dag allemaal,

Ik heb wel eens wat losse flodders gepost betreffende onze Saab 9-3, maar het leek me overzichtelijker om alles vanaf nu in dit topic te posten. Mocht ik noemenswaardige werkzaamheden uitvoeren aan de auto, dan zal ik het hier vermelden.

De auto is van mijn opa geweest en is na zijn overlijden bij ons terecht gekomen, nu ongeveer 4 jaar geleden. De auto wordt pas sinds ongeveer 1,5 jaar op de 'juiste' manier gewassen, dus er zaten behoorlijk wat krassen en swirls in de auto. Vanaf maart 2015 heb ik een DAP900 in mijn bezit en ik heb hier al menig auto mee gepolijst, maar ironisch genoeg was de Saab pas in de Kerstvakantie van 2015 aan de beurt om echt gepolijst te worden. Momenteel staat de auto er prima bij naar mijn mening, en dat zal alleen maar beter worden.

Jan
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Een aantal weken geleden heb ik de motorruimte voor het eerst goed schoongemaakt, waardoor ook die er weer netjes uit ziet. Omdat het niet zo warm was kwam de Blaster Sidekick erg goed van pas.

Ik heb hiervoor gebruik gemaakt van:

- Een kwast
- Meguiar's APC
- Easy Detail Brush Mini
- Auto Finesse Revive
- Make-up pad
- Metropolitan Air Force Blaster Sidekick

Voor:
20160221_121605.jpg

Na het schoonmaken:

20160221_125356.jpg

Na het aanbrengen van Auto Finesse Revive:
20160221_145144.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Marc O
Onlangs heb ik alle stickers/vignetten en typeaanduiding verwijderd van de auto met een föhn en wat visdraad. Omdat ik toen geen tijd had om te kleien en te polijsten heb ik dat vorige week gedaan.

Sticker van de dealer waar de auto vandaan komt
20160310_163714.jpg


Met typeaanduiding
20160310_165845.jpg

Zonder sticker en typeaanduiding
20160310_172910.jpg

Afdrukken zijn nog wel zichtbaar
20160310_173704.jpg

20160310_173710.jpg



En dit is hoe de auto er uitziet na kleien en polijsten. Met het kleien gingen de afdrukken niet weg, maar na het polijsten met Scholl S20 op een Navy spiderpad waren ze verdwenen. Daarna heb ik nog afgewerkt met Finale op een witte pad en de boel is geseald met Sonax PNS.

Heel veel swirls voor polijsten. De kofferklep was, als nog enige deel, nooit gepolijst met iets anders dan Finale.
20160322_171520.jpg

Afdrukken verdwenen na het polijsten:
20160322_172237.jpg

En ook aan de andere kant:
20160322_173958.jpg
 

Bijlagen

  • 20160322_173945.jpg
    20160322_173945.jpg
    185,3 KB · Weergaven: 298
  • Leuk
Reactions: Altos
De glasssealant van Nanolex zat al ruim een jaar op de voorruit en deed op zich nog prima zijn werk, maar er zaten hier en daar wat plekjes waar de sealant was verdwenen. Daarom heb ik zojuist de ruit opnieuw gekleid en gepolijst, alvorens een nieuwe laag aan te brengen.

Jammer genoeg kan ik geen video's posten. Zodra ik erachter ben hoe ik dat moet doen zal ik voor en na filmpjes plaatsen.
 
Jan, ik maak gewoon met mijn telefoon video's en upload ze dan via de YouTube-app. Vanaf daar kan ik gewoon de link hier op het Forum gooien.

(Youtube stond blijkbaar automatisch op mijn Samsung S5)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb een beetje een haat-liefde relatie met YouTube. Ik kijk er alles op, maar ik kan nooit iets uploaden omdat mijn accounts niet werken. Ik zal nog eens een poging wagen.
 
Ik kan dus niet inloggen op YouTube op mijn telefoon, omdat die gekoppeld is aan het Gmail account van de universiteit en daarmee kan ik dus niet op YouTube. Ik zal een ander account op m'n laptop proberen.
 
Daarnaast zijn er nog een aantal zaken die ik aan wil pakken op de korte en lange termijn. Zo wil ik graag de krassen uit dit schermpje halen, maar ik zou niet weten hoe ik dat zou moeten doen. Het leek mij het beste als ik het schermpje kan demonteren, zodat ik het kan polijsten, maar ik weet niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Is er iemand die mij dit uit kan leggen of mij hierbij kan helpen (in de buurt van Utrecht. Ik woon in Houten)?

20160323_122708.jpg
 
Venster zou je netjes kunnen afplakken en met bijvoorbeeld Poorboys Proffesional Polish kunnen doen. (zonder korrel). Maar ik denk dat je met Monello Finale zeker ook krassen weg zult krijgen.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen