• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Sam078 stelt zich voor..!

Sam078

Detailing rookie
4 apr 2018
6
15
44
Dordrecht
Goedemiddag Poetsers..!

Al een tijdje lees ik mee zonder account, maar nu vond ik het tijd die toch maar te maken en me eigen voortestellen..

Ik ben Sander (roepnaam Sam) en kom uit Dordrecht (078) en merk dat het tijd is me te gaan verdiepen in het detailen. Mijn auto: Ford Fiesta ST in de kleur Frozen White. Toen ik de auto kocht wilde ik hem goed gaan bijhouden en poetsen, ik ben toen naar de locale materialenzaak gegaan en het complete 5 stappenplan van Meguiars gekocht en dacht toen dat ik helemaal het mannetje was en het beste uit mijn auto kon halen.

Nu na lezen hier op het forum begrijp ik dus dat ik best een leuke basis heb, maar dat er nog zoveel meer is voor betere resultaten, en juist dat is wat ik wil. Ik merk dat poetsen een kalmerende verslaving is en wil daarom ook veel leren en sta open voor suggesties. In de toekomst wil ik overstappen op machinaal, maar voor nu wil ik eerste de basis van detailen onder de knie krijgen en daar heb ik jullie tips en hulp voor nodig..

Iig aangenaam van mijn kant, bedankt alvast voor alle hulp, tips en tricks die ik ga krijgen..!

Groeten...!
 

Bijlagen

  • auto.jpg
    auto.jpg
    355,8 KB · Weergaven: 86
Ik werk volgens het 2 emmer systeem met de volgende producten

Meguiars Gold Glass
Smooth clay kit
Paint Cleaner
Deep Crystal polish
Carnuba Wax

Verder heb ik verschillende applicatie pads, droog doeken en uitwrijf doeken. Dit was me dus aangeraden allemaal door de locale boer, en ik geloofde hem, maar ben er achter dat dit helemaal niet zo best is.

Het is een begin, ik merk dat ik meer wil, als een soort verslaving.. Dus met advies van jullie in mijn zak zal ik snel uitbreiden. Ik wilde namelijk niet nog een keer zomaar naar de winkel gaan zonder achtergrond info.. Nu zal ik in het vervolg wel naar Car Clean gaan en die hebben wel de juiste info, maar zelf een beetje info verzamelen is ook niet zo een gek idee..
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad al een goed begin, doeken heb je nooit teveel :p
Ik eens rustig in de stappenplannen gaan lezen en dan merk je dat een goede handschoen en droogdoek ook aan te raden is.
ben zelf ook begonnen met Meguairs zoals velen vermoed ik, maar je komt erachter dat voor bepaalde producten er beter voor minder te krijgen is.
 
  • Leuk
Reactions: Sam078
Ja dat idd, wil nu zowiezo de deep crystal polish gaan vervangen voor de PB White Diamond, kijken of dit beter resultaat geeft aangezien mijn auto wit is, en frozen white op de ST is ook "echt" wit, geen geel tintje of wat dan ook.. Verder ga ik ff vragen wat er nog meer voor advies is, Vrijdag rij ik even naar Berkel tot, zaterdag word topdag kwa weer, dus word poetsen..!
 
  • Leuk
Reactions: Michel Kuijpers
Welkom Sam , toffe wagen.
Mooi dat zon beetje iedereen met meguiars begonnen is.
Gaat een wereld voor je open aan producten maar dat is wel erg tof.

Ik moest na de eerste keer waxen, met meguiars wax welteverstaan, een kunst-elleboog.
 
  • Leuk
Reactions: Sam078