• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Saxogijs

Saxogijs

Detailing rookie
24 feb 2012
1
0
Goedendag allemaal.

Na al enige tijd aan het rondkijken op dit interessante forum leek het mij tijd me aan te melden.

Ik ben Gijsbert van Vulpen, 27 jaar en doe inmiddels enkele jaren voorzichting aan me auto poetsen, waxen, kleien, vorig jaar begonnen met handmatig polijsten.
Erg interessant allemaal, maar toen liep ik tegen 2 dingen aan waar ik graag jullie mening over wil hebben.

1: de lak van de paarse Opel Corsa b van mijn zus gaf af toen ik die voor de eerste x kleide.
Het is een paarse unilak, en ik was nog heel voorzichtig te werk gegaan, maar toch was mijn handdoek licht paars.
Dit vond ik nogal gek en verontrustend. Ik heb de auto vervolgens in de wax gezet om iig beschermd te zijn, maar ik vroeg mij af of ik daar nog iets tegen kan doen.

2: De auto van een vriendin van mij, een Citroen AX van ongeveer 17 a 18 jaar oud, is nogal ernstig verwaarloosd.
maandje geleden heb ik die voor het eerst sinds jaren ff gewassen, gekleid en in de wax gezet.
De auto is kwa aanzien al super verbeterd, maar toch is het dak en de motorkap nog enorm aangetast.
Ik vraag me af of ik dit met machinale behandeling kan wegwerken, en zou graag jullie mening daar over horen!

2011-12-27121638.webp

2011-12-27121634.webp

Ik ben benieuwd naar jullie reactie!

Saxogijs zei:
1: de lak van de paarse Opel Corsa b van mijn zus gaf af toen ik die voor de eerste x kleide.
Het is een paarse unilak, en ik was nog heel voorzichtig te werk gegaan, maar toch was mijn handdoek licht paars.
Dit vond ik nogal gek en verontrustend. Ik heb de auto vervolgens in de wax gezet om iig beschermd te zijn, maar ik vroeg mij af of ik daar nog iets tegen kan doen.
Kan je niks aan doen, is gewoon een gevolg van unilak zonder blanke lak, alles krijgt de kleur van de lak.
Meestal gebruik ik mijn oudste doeken/pads voor zulke auto's

Saxogijs zei:
2: De auto van een vriendin van mij, een Citroen AX van ongeveer 17 a 18 jaar oud, is nogal ernstig verwaarloosd.
maandje geleden heb ik die voor het eerst sinds jaren ff gewassen, gekleid en in de wax gezet.
De auto is kwa aanzien al super verbeterd, maar toch is het dak en de motorkap nog enorm aangetast.
Ik vraag me af of ik dit met machinale behandeling kan wegwerken, en zou graag jullie mening daar over horen!
Lastig om te zeggen op basis van de foto's.
Als je met je neus er bovenop zit en goed kijkt, zie je dan krakelee?