• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade aan de achterklep.

JimSon

Detailing rookie
15 sep 2010
6
0
Hallo allemaal,

Gisteren werd er aan de deur gebeld en werd me ff verteld dat er een fiets op m'n auto gewaaid is]-0
ik gelijk ff kijken uiteraard ontdekte ik al de schade en was er gelijk goed ziek van:-&

Vanmiddag gelijk vannuit me werk de plekjes ontvet en alsvast voorzien van een dun laklaagje,
ik weet inmiddels dat ik nu om de dag een dun laagje erop moet smeren totdat deze goed opgevult is.
De 17de van oktober gaat er een forum-lid ernaar kijken en 'm een pollijst behandeling geven,
maar nu wil ik weten wat de juiste handels wijze hiervoor is.

Ik heb 'm vandaag dus al ontvet en eerste laagje gegeven, maar om de hoeveel dagen moet ik dit doen?

Alvast bedankt !:)
Gr.Jim

Ohja, de foto's ervan:-b
IMG_0656.webp

IMG_0657.webp

IMG_0658.webp

Ontvetten en een eerste laagje is een hele goede actie.
Heb je weinig of geen kans van aantasting van de onderlaag.
Geef het de tijd, beter wat langer wachten dan te snel.
Kijk vooral uit dat het een beetje egaal blijft. Anders tussentijds bijwerken (= wachten op forumlid :weetniet )
Haast is altijd een slechte adviseur.

Hans

Ok, dus het liefst gewoon om de paar dagen dun laagje erop smeren totdat het goed gevult is.
Hoop dat ik het nog netjes ga krijgen. Gelukkig ken ik iemand die autospuiter van beroep is ben nog op zijn antwoord aan het wachten.

Gr.Jim

Door de manier van afbreken van de lak zitten er poreuze randen om de kale vlek. Zo te zien heb je die met de eerste laag niet kunnen sluiten. Ik raad je daarom ook aan (gezien het fijne weer van de komende dagen) het gaatje dicht te plakken zodat er geen regen onder de randen door kan trekken. Niets zo vervelend als over een paar maanden de rand rondom het gerepareerde deel onderhuids begint te roesten.
Het best werkt een stickertje van CarGlass/Autotaal Glas. Dat is er ook weer makkelijk af te halen als je een nieuw laagje wilt aanbrengen.

Succes met de reparatie.

Oh, ja: Als je een beetje handig plakt, kun je het stickertje plakken zonder de vers aangebrachte verf te raken. Laat er in het midden een flinke luchtbel onder.

Helaas nog niet, zodra ik de fiets zie zet ik 'm op slot met mijn eigen motor slot met een briefje eraan met mijn nummer.
Ik hoop dat ik diegene nog te zien krijg.

Gr.Jim

Nieuwe laag kan er op als de andere laag droog is. Zorg voor een droge en - als het kan - warme omgeving, dan droogt de lak beter. Deze plek ga je overigens altijd blijven zien, ook als je hem hebt bijgewerkt. De steenslagschade op mijn motorkap was ongeveer net zo diep. Alhoewel die aardig was bijgewerkt, bleef ik het toch zien.

Echt balen dit!
Maar wel leuk dat je niet bij de pakken blijft zitten en direct de koe bij de horens neemt! Advies kan ik je helaas niet geven, daarvoor zijn er zoals je wel merkt voldoende kenners op het forum om dit wel te doen, en of je het nog gaat zien achteraf? Jij zeker weten wel omdat je constant focust op het plekje, maar voor buitenstaanders gaat het bijna onmerkbaar worden. Heel veel succes en hou ons op de hoogte met pics he

Ja bedankt!... ik hoop dat het nog wat gaat worden. Heb ook al hulp aangeboden gekregen van een vriend van me die autospuiter is.
Heb eerst nog wel ff wat dagen te gaan om deze klep op te vullen.

Word vervolgd.
Gr.Jim