• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade: Diepe krassen op de achterbumper. Iemand tips?

Fireworkfreak

Detailing rookie
21 mei 2010
1
0
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, maar wel al een poosje klant van Carclean en heb al aardig veel geleerd van dit forum.

Afijn, mijn auto was tot gisteren piekfijn in orde. Zeer mooie silver metallic laag op de auto (in 2008 opnieuw gespoten) en vrijwel geen beschadigingen. Maar gisteren vond 'vermoedelijk' een fietser het nodig om met zijn trapper even langs mijn achterbumper te gaan. Resultaat: door de lak, door de paint en tot op het plastic een paar flinke krassen. En natuurlijk geen briefje of niks. Dus de dader is onbekend.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik baal hier behoorlijk van, opnieuw laten spuiten zal een paar duiten kosten. Dus ik ben benieuwd tot hoever ik het zelf kan herstellen. Wetsanden zal het e.e.a weghalen denk ik, maar het plastig zal op sommige plekken te zien blijven. Heeft iemand tips om dit weer een beetje op orde te krijgen?

Alvast bedankt!

Tja, als de beschadiging door de lak heen is, zul je toch je bumper moeten laten spuiten (evt. spotrepair?) of zelf met een lakstift aan de gang moeten.
Met wetsanden, polijsten, etc. haal je alleen meer weg.

Zo te zien zijn het een paar puntbelastingen geweest die de lak en de onderliggende kunststof hebben opgeduwd.
Als je daaraan gaat wetsanden krijg je in de hoogte het kunststof bloot te liggen en in de diepte een dof restje lak.
Afhankelijk van de flexibiliteit van de kunststof in de zon zetten of met een fohn verwarmen kan het mogelijk maken dat je de puntjes weer terug kunt duwen. Probeer daarna eens een beetje blanke lak, misschien dat het visueel dan al acceptabel wordt. (ligt aan de plaats op de bumper)

Hans

Idd spotrepair bij een autoschadebedrijf laten doen,bijlakken heeft weinig zin blijft altijd duidelijk zichtbaar zeker bij grijs metalic.