• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade gespoten

MichaelF30

Detailing trainee
20 apr 2019
21
25
37
Tijdens de storm een paar weken terug schade opgelopen doordat er een hek van een bouwbedrijf tegen mijn auto aanknalde. Mede doordat ik daarna heb gefilmd hoe het hek tekeer ging wordt de schade op zijn kosten bij de BMW dealer hersteld. Deuk en krassen (zie foto).

Waar moet ik op letten als de auto hersteld is? En wat is het verstandigst om daarna te doen? Ik vermoed meteen kleien en opnieuw in de wax zetten?
 

Bijlagen

  • 20190608_172444.jpg
    20190608_172444.jpg
    169,2 KB · Weergaven: 237
Ik zou even overleggen met de spuiter (wanneer te waxen),na vers spuitwerk denk ik niet direct aan kleien en ook niet direct aan waxen. Ik zou wel een inspectielamp meenemen en het spuitwerk ter plekke goed inspecteren!

Geef van tevoren aan dat je bij terugkomst extra kritisch gaat kijken en ook niet wil eindigen met overgevoelige (voor swirls) of heel zachte lak .
 
Zelf zou ik er de voorkeur aan geven om vooraf energie er in te steken
Vooral goed schoon maken en ontvetten

Achteraf moet het schoon zijn bij oplevering, dus kan er direct een bescherming op
Schrik niet als er wat swirls in de nieuwe lak zitten
Weinig spuiters zijn ook detailer

Edit, zoals Ric aangeeft, voor de wachttijd de spuiter vragen
 
Maak goede afspraken omtrent wat ze gaan doen en wat jij van hun verwacht. bijvoorbeeld: wat ze exact gaan spuiten/uitwaaien, hoe ze spuiten alleen afplakken of demonteren, hoe ze de kleur bepalen ect ect)

Ik heb mee gemaakt bij mijn vorige auto dat ze zomaar ineens een heel carrosserie deel gingen spuiten terwijl het om spotrepair ging. En dat het kleur verschil te groot was. Nog een officiële Mercedes schade herstel bedrijf ook. Nee meneertje we meten echt altijd de kleur op, nou er was gewoon op kleurcode gespoten. Auto is zonder gein 3 x terug geweest.

De “normale automobilist” geeft of let er misschien niet zo scherp op en is het voor het schade bedrijf al snel oké, als je van te voren aangeeft dat je de auto met liefde onderhoudt en dat je perfectie verwacht legt het bedrijf misschien de lat wat hoger.

Voor de rest zal de lak altijd zachter zijn dan de af fabriek lak, en laat ze de auto niet wassen na afloop. Of je moet een auto vol borstel krassen terug willen krijgen. Was ik namelijk wel vergeten te vermelden! Kosten me weer een dag polijsten

Al met al een vrij somber verhaal. Maar heb de werkwijze van de huidige schadeherstel bedrijven niet hoog zitten. Komt grotendeels door de druk vanuit de verzekering maatschappijen om goedkoop en snel(efficiënt genoemd) te werken.

Uiteraard een goed bedrijf vinden is ook al het halve werk.