• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade ongespoten kunstof, hoe verhelpen?

SanderBakker

Detailing chief
8 dec 2014
143
75
31
Hallo allemaal,

Ik wil graag een beroep doen op jullie kennis!
Afgelopen weekend met mijn stomme kop een paaltje geraakt die midden op een parkeerplek staat, vrij onhandig geplaatst als je het mij vraagt.

Maar door het raken heb ik op de achterbumper wat schade opgelopen, de ongespoten kunststof stootstrips zijn beschadigd en ook wat lakschade.

Aangezien ik op meerdere plekken wat parkeerschades heb wil ik dit nog eens oplossen met een lakstift. Hier maak ik me dan ook niet zo druk om. Wat me meer zorgen baart zijn de krassen op het kunststof. Nu is mijn vraag hoe ik dit zo mooi mogelijk kan oplossen.

Wat foto's

De schade op de stootstrip
conv_1655.jpg


De schade onderaan de bumper
conv_1656.jpg



Schade aan de lak met wat haarscheuren erin
conv_1657.jpg
 

Bijlagen

  • conv_1651.jpg
    conv_1651.jpg
    221,2 KB · Weergaven: 323
  • conv_1651.jpg
    conv_1651.jpg
    221,2 KB · Weergaven: 333
  • conv_1652.jpg
    conv_1652.jpg
    194,4 KB · Weergaven: 365
  • conv_1653.jpg
    conv_1653.jpg
    195,6 KB · Weergaven: 340
  • conv_1654.jpg
    conv_1654.jpg
    216,5 KB · Weergaven: 432
De meest grove beschadiging eerst verwijderen, en dan proberen met een produkt als Poorboys Trimrestorer, of Black Wow of iets vergelijkbaars, de zichtbaarheid van de schade veel minder te maken.
 
Ik ben bang dat je dit niet echt weg kunt krijgen, misschien een idee om de plek wat warm te maken met een föhn en dan wat glad proberen te vegen, vervolgens met een trim product behandelen zodat het zo min mogelijk opvalt.
en anders kom je al in licht de plek glad schuren, en daarna met een trim product behandelen.
zelf ben ik bang dat je het alleen maar erger en opvallender gaat maken.
je kan het altijd proberen, laatste oplossing is een ander deel halen van de sloop oid.
 
Heb je al eens gedacht aan plastidip? Ik zelf heb ook wat schade op men trims, en via google lijkt dit de beste en goedkoopste oplossing?
 
SanderBakker Ik heb gisteravond wel je vraag gezien, en een antwoord ingetypt, maar kreeg bij verzenden een internetstoring voor de rest van de avond. Mijn idee was inderdaad ook om met een goed mes en/of een fijn vijltje eerst de uitstekende 'rafels' te verwijderen. Je kunt dan direct met trimrestorer of iets dergelijks aan de gang om te zien wat er dan zichtbaar blijft. De grove schade die dan zichtbaar blijft kun je bekijken of je die minder grof kunt maken door het oppervlak iets gladder te vijlen/schuren en dan opnieuw trimrestorer om te zien of je voldoende resultaat hebt. Overigens moet je trimrestorer wel een aantal malen per jaar herhalen omdat het effect geleidelijk verdwijnt. De andere oplossing is plastidip, maar dan moet je wel heel veel gaan behandelen. Overigens kun je plastidip bij schade wel herstellen (zijn demofilmpjes van te vinden op Youtube).
 
Hee allemaal,
Vandaag de schade onderhanden genomen en ben best tevreden.

Heb de lak plaatselijk aangepakt met de DAP 900 met mezzo op oranje en finale op wit. Uiteraard na wassen en kleien.

Vervolgens met een goede föhn en een roller aan de gang gegaan. Ben blij met het resultaat, het valt een stuk minder op.



conv_1673.jpg
conv_1672.jpg
conv_1671.jpg
conv_1670.jpg
 
Door de methode die je gebruikt hebt, is de ruwheid veel minder geworden en valt het niet meer zo op. Een hele andere methode dan ik voorstelde, maar wel met behoorlijk resultaat.:)^
 
Inderdaad wat anders dan jij voorstelde, maar omdat het redelijk diep was leek mij dit de beste oplossing, heb ook nog een dressing voor de trims gebruikt om het af te werken.
Het enige probleem is dat de ruwe structuur van de bumper nu op de plek van de schade redelijk glad is.