• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

schade op 3 weken oud leer.

litotj

Detailing rookie
5 nov 2011
20
0
Beste forum leden,

Ik heb 3 weken geleden mijn interieur laten vernieuwen van mijn E90 dit was van dat sensatec namaak leder en ik vond dit wat afgegaan was naar grijs plaats van zwart.
Dus heb ik deze laten opnieuw bekleden het resultaat was TOP:
before_after_2.webp

Nu 3 weken later kuis ik terug mijn auto met het mooie weer enzo kom ik hierop te kijken:
IMAG0468.webp
IMAG0470.webp

Het ziet eruit als slijtage maar dit kan bijna niet zijn op zo'n plaats? is de rugleuning ongeveer helemaal beneden en dit loopt bijna tot in het midden, overal in de naad.
De zetel is mss al 6x gebruikt sinds aankoop en dan nog meestal door mijn vriendin en dit in kleedjes dus geen jeans of iets die schade kan doen.
de chauffeur kant die dagelijks meerdere keren wordt gebruikt is in perfecte staat en heeft dit probleem niet.
het probleem doet zich zowel links en rechts voor bijna even groot en hoog.
Er wordt nooit iets op het zetel vlak gezet van dozen of dergelijke.

Ik heb al een email gezonden naar de firma die dit heeft geregeld voor mij, maar vrees dat ze hier geen garantie zullen geven ik kan ook mis zijn natuurlijk.
Wat is jullie mening hierover?
En indien dit geen garantie is wat zijn mijn mogelijkheden?

Dit is origineel bmw leder dat ze gebruiken.

alvast bedankt!!

Lijkt wel of de verf los laat van het leer. Lijkt mij een typisch gevalletje van garantie. Tenzij er natuurlijk aggressieve middelen op terecht zijn gekomen

de 2 achterzijden zijn vervangen geweest op garantie, maar nu heb ik het zelfde probleem op zitvlakken. Ik begin dit goedje wat beu te worden...
Net terug nog eens een email gezonden voor de zitvlakken, wat ik ook heb is dat de chauffeur kant veel rimpels begint te krijgen van gebruik dit is toch ook niet normaal na 1 maand gebruik ziet eruit net als ik het jaren gebruikt heb.
De 2 vervangen achterzijden zijn wel nog altijd na 1 week vervangen geweest goed hopelijk blijft dit ook zo. toch maar een jammerige zaak als je iets sterker en beter koopt dat het net het omgekeerde is van wat je verwacht had.
Weten dat dit voor mij iedere keer 300km heen terug is...

Ik heb dit probleem (kreuken, geen slijtageplekken) ook op de wangen van de voorsportstoel van mijn Audi A4. Gek genoeg op de passagiersstoel waar incidenteel maar iemand zit. Wordt binnenkort voor de tweede keer onder garantie vervangen.

Bij BMW ken ik dit probleem ook, maar dan in mijn ogen in ergere mate. Niet om te bashen op BMW, maar de kwaliteit van het leer die gebruikt wordt vind ik ook beduidend minder. Als het dus vervangen wordt, sta er dan niet van te kijken dat je (bijv. een jaar later) weer hetzelfde hebt en het weer vervangen dient te worden. Ik heb aan mijn dealer duidelijk gemaakt dat ik het niet acceptabel vind, ook niet als het terug blijft komen. Gelukkig zijn ze het daar mee eens. Hopelijk gaat BMW er ook zo mee om.

Ik heb dan wel geen Audi, Mercedes of BMW maar een Renault Megane. Inmiddels ruim 2,5 jaar oud en 110.000 km verder en herken bovenstaande totaal niet. Ik ben niet bepaald te de slankste (dus vergrote kans op slijtage) maar mijn leer ziet er nagenoeg nog uit als nieuw. Bovenstaande voorbeelden zijn echt onacceptabel, tenzij er niet "normaal" mee omgegaan is.

Wees blij dat je dit niet hoeft mee te maken!!
Ja ik kleed me nog altijd redelijk los voor werk verkeer en verkleed mij op het werk gewoon al om mijn interieur wat te sparen en dat krijg je zoiets nooit leuk natuurlijk.
Ik heb nog altijd geen antwoord gekregen om mijn reactie hopelijk wordt dit snel verholpen, ook wel irritant dat ik hier iedere keer moet voor verlof nemen om daar te geraken.
hopelijk komt dit goed!

Renzo4000;338499 zei:
Ik heb dan wel geen Audi, Mercedes of BMW maar een Renault Megane. Inmiddels ruim 2,5 jaar oud en 110.000 km verder en herken bovenstaande totaal niet. Ik ben niet bepaald de slankste maar mijn leer ziet er nagenoeg nog uit als nieuw.

En mogen wij weten hoe en met wat jij je leer onderhoud , ik heb voor mezelf uitgemaakt om minstens 3 x / jaar mijn leder te reinigen en daarna te voeden met Gliptone...:cool

Maar natuurlijk! Sowieso was ik mijn auto wekelijks (tenzij het echt slecht weer is en alleen afspuiten loont) en neem ik altijd mijn interieur mee zodat ie mooi "bij blijft". Voor het leer gebruik ik 2x per jaar een leer onderhoudsset van "leathermaster" (linkjes plaatsen mag hier niet volgens mij dus moet je even)googlen) die initieel voor leren meubels in huis zijn maar werken natuurlijk net zo goed voor je lederen auto interieur. Daarnaast gebruik tussentijds Mothers Wax - VLR - Vinyl-Leather-Rubber Care . Maar zo te zien ken jij die al :)