• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade op het dak door een steen

pjbosvelt

Detailing chief
6 mrt 2017
66
78
52
Spijkenisse
Goedenavond allemaal.

Vanmiddag reed ik rustig vanuit Schiedam naar huis, en in de tunnel opeens een doffe klap. Ik kon niet goed bepalen waar en wat ik had geraakt..... maar bij het eerstvolgende tankstation werd het snel duidelijk: waarschijnlijk een flinke steen op het dak. Ongeveer een centimeter of 10 a15 boven de voorruit.
De schade: twee plekken van iets minder dan een cm lang waar de lak af is.
Voelt ook best diep....

Mijn eerste idee is om het op te vullen met een lakstift en daarna te (laten)wetsanden.

Iemand hier met een eventueel ander/beter idee ??

Hier een eerste foto van de schade.
IMG_20170511_160207_zpspfulyiih.jpg
 
Je mag altijd langskomen Patrick.. denk dat het inderdaad heel voorzichtig opvullen wordt (niet met het kwastje maar met bijvoorbeeld een finixa touch up stick) en vervolgens wetsanden en polijsten.
 
Wegkrijgen lukt niet met een bijtipflesje. De beschadigde plekken beschermen tegen de weersinvloeden en enigszins tot behoorlijk verdoezelen voor het zicht lukt wel......
 
Netjes verdoezelen is goed genoeg.....
Heb ondertussen de lakstift met aparte blanke lak stift.

Morgen ga ik ff polijsten om te kijken of ik de bovenste kan wegpoetsen. Heb gemerkt dat die vrij oppervlakkig is.
 
Hee hallo Ric.....

Ik wilde het ook niet zelf gaan proberen ;)
Denk dat ik het beter kan overlaten aan iemand met meer ervaring.
Maar de lakstift is sowieso nodig neem ik aan....dus die heb ik maar
ff gekocht.