• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schade Seat Leon

THEO

Detailing rookie
15 sep 2008
90
0
Net twee weken een nieuwe auto, zit je buurman er tegen aan:

Mijn auto stond geparkeerd en hij is er achteruit bij langs gegleden.

Nu ben ik bij twee schadeherstelbedrijven geweest. De één doet het voor 1500 euro de ander voor 500. Hier zit nogal een groot verschil in.

Er moet een schade expert bijkomen. Waar kan ik nu het beste laten komen? Bij het bedrijf die het doet voor 1500 of die van 500?
 
Zit er nou ook een deuk(je) in? Hele voorscherm moet gespoten worden en de deur ook. Vooral dat voorscherm bij die rand ziet er gemeen uit.
Lijkt mij dat 500 een beetje aan de krappe kant is.
 
idd kvind het ook erg krap
en je kunt je natuurlijk ook afvragen of je dan ook echt kwaliteit hebt voor die 500 euro
ik persoonlijk zou het laten maken voor die 1500 euro puur voor mijn eigen gevoel
 
In de deur zit een hele flauwe deuk. Voorscherm iets diepere.
Beide delen moeten gespoten worden.

De 500 euro is uit het volgende opgebouwd 150 euro spuiten per deel + 3 uurtjes demonteer en plaatwerk.
Hoor opzich wel goede verhalen over het bedrijf.

Het mooiste zou natuurlijk zijn 1500 cashen en dan laten fixen voor 500....
 
THEO zei:
Het mooiste zou natuurlijk zijn 1500 cashen en dan laten fixen voor 500....

Die vlieger gaat niet meer op. Je moet de nota laten zien en dan wordt er betaald aan de garage.
Het lijkt mij stug dat voor 500 een focwa aangesloten garage (die de verzekering eist) het kan doen:confused:

Als er een expert aan te pas moet komen dan bepaald die de schade en niet de garage.
 
500 euro is geen rare prijs. 1500 euro wel. Ik heb mijn zijkant moeten laten spuiten omdat die bekrast was (2 weken na de auto compleet gespoten was...) Dit kostte 450 euro. Dit schade bedrijf werkt ook voor van Mossel (Audi/VW) in Tilburg.
 
Leuk voorbeeld:

Ik had schade aan mijn bumper door een aanrijding, de KLPD reed achter op mij :-" kreeg de schade vergoed natuurlijk, wilde een kras mee laten spuiten, want deze begon te roesten, kras zat in de voordeur aan de passagierskant.
Ik naar het schadebedrijf die de verzekering opgeeft, repareren bumperschade kwam op 400,- euro, repareren kras... let op: 600,- euro, we hebben het hier over een krasje van 5 cm onderaan de deur :weetniet
Ik naar AlaCar, bumper kwam op dezelfde prijs, kras kwam op 199,- euro 8o prijsverschil van 400,- euro, bij alacar ook nog eens op hoogste afwerking gespoten (je kunt kiezen uit 3 niveaus) dus duurder.
Heb het dus daar laten doen, perfect gedaan.
 
Bij Alacar is er toch geen verschil in spuitwerk? Dacht dat die niveaus te maken hadden met de voorbereiding wel of niet zelf doen.
 
Ik heb al redelijk wat schadetjes gehad (door andere veroorzaakt) maar ik speel dat altijd zo dat ik hun de case gun als ze ook ff een ander oneffenheid mee nemen.
Bv had zo me skirts laten mee spuiten toen de flank geramt was voor niks, en in een adere geval de spiegels mee laten spuiten in de zelfde kleur voor noppes.

Gewoon brutaal zijn en zeggen dat je het anders door bedrijf x laat doen }:)w }:)w
 
buster zei:
Die vlieger gaat niet meer op. Je moet de nota laten zien en dan wordt er betaald aan de garage.
Het lijkt mij stug dat voor 500 een focwa aangesloten garage (die de verzekering eist) het kan doen:confused:

Als er een expert aan te pas moet komen dan bepaald die de schade en niet de garage.

Heb met mijn verzekeraar gebeld, en die vertelde dat ik het bedrag kreeg gestord op de rekening en ik daarvoor het werk kon laten uitvoeren.

Het schade bedrag wordt door een schadeexpert bepaald en voor dit bedrag moet ik het laten doen. Maar stel ik zet mijn auto bij de schadehersteller van 1500 euro voor de deur, de taxateur komt langs en zegt de schade is 600 euro. Dan heb ik nog een behoorlijk tekort, hoe wordt dit dan opgelost?
 
Zo werkt het niet. Overleg met je verzekering waar je je auto in reparatie gaat geven. De verzekering regelt een schade expert die je schade bij het schade herstelbedrijf zal taxeren. Dit in overleg met het schade herstelbedrijf. Er wordt bijvoorbeeld voor 1000 euro schade getaxeerd. Dit krijg jij op je bankrekening. Afhankelijk bij welke verzekering je zit heb vervolgens de keuze je schade daar of ergens anders te laten taxeren.

Ook een voorbeeld:

Ik reed op een rotonde tegen een auto die voorrang nam. Met mijn verzekering overlegd en de auto bij de dealer gebracht. Daar heeft een schade expert samen met de dealer de schade bepaalt op 2500 euro. Ik kreeg die dag ook een leenauto mee van de dealer. Binnen enkele dagen kreeg ik 2500 euro uitgekeerd. De dealer verwachte dat ik de auto bij hem zou laten repareren, hij bleek aardig wat marge mee berekend te hebben. Ik kon mijn auto bij een kennis/schade herstelbedrijf laten maken voor 1100 euro. De dealer was op zijn zachtst gezegd not amused. Ik kreeg een rekening voor de huur van de auto, welke ik netjes betaald heb.
 
Inderdaad een schade expert bepaalt de schade en daar wordt hij voor gemaakt. Dus je hebt nooit tekort.
Om te voorkomen dat er gesjoemeld wordt hebben de meeste maatschappijen het nu zo geregeld dat de het geld dus via de garage gaat zodat de schade ook echt gemaakt wordt en niet apart wordt gezet. Wat vaak gebeurd is dat de schade niet gemaakt wordt en dan als er een paar maanden later weer in de buurt van de vorige schade een schade ontstaat weer de oude schade wordt geclaimd. Zo worden de premies alleen maar hoger en maatschappijen proberen zo de premie lager te houden.
Een heleboel maatschappijen doen het al maar sommige nog niet maar dat komt wel.
 
Het is je vrij om de schade te laten taxeren door het bedrijf met het hoogste uurtarief en daar geen opdracht voor herstel te geven. De expert neemt dan in overleg met dát bedrijf de schade op. Je zal dan in bijna alle gevallen wel verplicht zijn taxatiekosten te voldoen.

Wat jij vervolgens met je schadepenningen doet, mag je nog steeds geheel zelf weten. Een optie zou dus zijn om 'm bij dat andere bedrijf voor 500,- E te repareren en de rest in je zak te steken.

Hou er wel rekening mee dat de omvang van de schade op dit moment nog slechts een schatting is. M.a.w., als je bij het bedrijf dat de schade nu schat op 1.500,- E., je auto neerzet, het uiteindelijk door een verkeerde schatting zomaar ineens 1.000,- a 1.100,- zou kunnen zijn. (Daar lijkt het meer op vind ik, uitgaande van een Focwabedrijf). Ook heb je dan nog kans dat je bijvoorbeeld 150,- a 200,- Euro taxatiekosten moet voldoen die je niet meer kan claimen. (Deze worden namelijk bij herstel verrekend). Dan wordt het verschil ineens een stuk kleiner en de vraag is of je dan voor die paarhonderd E. de vermoedelijk(?) mindere kwaliteit van het goedkopere bedrijf voor lief neemt.

Laat even weten hoe het afloopt. ;)
 
White Collar zei:
Wat jij vervolgens met je schadepenningen doet, mag je nog steeds geheel zelf weten. Een optie zou dus zijn om 'm bij dat andere bedrijf voor 500,- E te repareren en de rest in je zal te steken.

Dat is niet meer bij iedere maatschappij zo;)
 
buster zei:
Dat is niet meer bij iedere maatschappij zo;)

Klopt ook! Als je je eigen cascoverzekering aanspreekt, zijn er sommige maatschappijen die bij 'geen herstel' slechts een deel van de schade uitkeren. Maar Theo is aangereden door zijn buurman, heeft hier geen schuld aan, en kan dus zijn volledige schade verhalen en er mee doen wat hij wil. ;)
 
Het hoeft niet alleen van je eigen cascoverzekering te zijn. Ik heb met veel klanten te maken
gehad die door andere zijn aangereden en niet zelf het geld kregen, maar dat hangt van de maatschappij
af.
 
buster zei:
Het hoeft niet alleen van je eigen cascoverzekering te zijn. Ik heb met veel klanten te maken
gehad die door andere zijn aangereden en niet zelf het geld kregen, maar dat hangt van de maatschappij
af.

Weet niet of je in België of Nederland woont, maar in Nederland is dat onbestaanbaar. Als zij hun geld niet kregen, zal daar een andere reden voor zijn, maar regresschades worden in Nederland niet 'in natura' uitbetaald, tenzij dit op eigen verzoek van de schadelijdende partij is.

Het kan natuurlijk zijn dat de schadelijdende zelf een cascoverzekering heeft die wordt aangesproken, waarbij de hersteller rechtstreeks door de verzekeraar betaald wordt, en de schade alsnog op de veroorzaker verhaald wordt door de cascoverzekeraar.
 
buster zei:
Om te voorkomen dat er gesjoemeld wordt hebben de meeste maatschappijen het nu zo geregeld dat de het geld dus via de garage gaat zodat de schade ook echt gemaakt wordt en niet apart wordt gezet. Wat vaak gebeurd is dat de schade niet gemaakt wordt en dan als er een paar maanden later weer in de buurt van de vorige schade een schade ontstaat weer de oude schade wordt geclaimd.

Wat ik begrepen heb kan dit niet.
Als er een schade expert bij komt dan legt die alles op foto's vast.
Dit word allemaal opgeslagen en als je de volgende keer een schade claimt worden die foto's er eerst naast gehouden.
Dat is wat ik ervan begrepen heb toen ik schade had.

Ik had vorig jaar schade door een knikker die op de motorkap kwam, maar heb ik het zo kunnen regelen dat de motorkap gespoten werd en de zijlijsten van de leon.
En ik kreeg het geld gewoon op de rekening.
Daarvoor gaf iemand mij geen voorrang en een bumperstrip van 35 euro gekocht en de rest vastgeplakt en de auto verkocht, mooi 700 euro in de zak gestoken :D

Wat ik persoonlijk vind is dat diegene die de schade expert ontvangt en er tijd in steekt je het ook daar moet laten maken.
Hoeft volgens de regels misschien niet, maar ik vind het wel zo netjes.
Voordeel is ook dat je dan altijd voor dat bedrag uit komt, anders had die persoon maar niet akkoord moeten gaan met de schade expert.
 
Het gebeurd genoeg op deze manier. Elke expert maakt foto's van schades en dat is al heel lang zo.
En toch wordt de schade vaak genoeg "dubbel" geclaimd.
 
Hartelijk dank voor alle info! Hier kan ik wat mee!

Ik laat de schade expert gewoon bij het bedrijf van 1500 euro komen (Schadeherstelbedrijf Posthuma) Afhankelijk van het schadebedrag waar de expert op uit komt zie ik wel waar ik het laat doen. Wanneer ik het niet bij Posthuma laat repareren moet ik 95 euro taxatiekosten betalen.

Ik houd jullie op de hoogte!