• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schimmel interieur

Oldie

Detailing addict
2 dec 2020
35
50
Heb m'n oude pajero opzij staan voor verkoop nu stond het dak nog op een kier en het interieur is beschimmeld . Het hing al vol stof van meel door de job.
Nu hoe pakt ik dit best aan voor de binnenzijde heb niet veel , heb wem goeie stofzuiger APC en natiural look van poorboys en mf doeken. Vooral de hemel baart me zorgen.
 
Apc en extractor voor de stoelen, voor het hemeltje is een extractor risicovol dus daar met apc 1:20 insprayen en borstelen voorzichtig.

Eerst voorzichtig alles proberen, je kan altijd nog meer sprayen en harder borstelen. Niet te nat maken.
 
  • Leuk
Reactions: Oldie
Stoelen zijn leder en niet beschimmeld wel deurpanelen pook en matten en gordels denk ik heb nog niet echt goed gekeken . Ook de geur. Hemel delicater heb ik begrepen.
 
Ik zou eerst de schimmel behandelen en dan pas verder schoonmaken met een apc, als laatste behandelen met bv P&S Peroxide tegen nieuwe schimmel en geur. Kijk ook in de achterbak of daar onderin water staat en leg er een vochtvreter in als je de auto weinig gebruikt anders is het zo weer terug.
 
  • Leuk
Reactions: Oldie
Of vooraf een Ozonapparaat er in

Verlijming is vaak met urethaan, dat is organisch en vervalt
Zuur en warmte versnellen dat, zeker in combinatie ... dus niet doen !!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Oldie
Behandelen zou ik zeker doen dacht aan daktarin spray is een goed werkend schimmeldodend product opgelost in talkpoeder en daarna stofzuigen . En dan apc +borstel.
Dat ozontoestel lijkt me wel dat waar vind je zoiets te huur of laten doen.
 
Schimmel met (schoonmaak) azijn aanpakken. Zou 1:1 verdunnen. Mocht je beschikken over een stomer, gebruik die er dan ook voor. Opsprayen en dan met de stomer behandelen. Pas op: wel een masker op.

Greetz Emiel
 
Ik zou geen stomer op het dakhemel zetten. Deze is vaak verlijmd en door de warmte kan deze los laten en door de warmte wordt de stof groter waardoor deze kan gaan plooien.
 
Ja wat ik ook bevreesd voor ,hemel is beige en zoals bij vele moderne wagens dun laagje synthetische stof gelijmd op een gevormde bodem.
 
Zou 'm op t hemel ook niet zo snel gebruiken. Hooguit met een microvezel doek op de borstelkop als je die hebt bij de stomer. Voor t hemeltje alleen een microvezel doek gebruiken en vooral niet te veel schoonmaak middel/vocht er op.

Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Oldie

Vergelijkbare onderwerpen