Heb vandeweek eindelijk eens tijd gehad om bij de wastest een kijkje te nemen.
Het is 2 maanden + 1 week geleden dat ik de wassen heb opgebracht op de motorkap.
Gedurende die tijd heb ik er verder niets aan gedaan.
Dit is wat ik aantrof; een behoorlijk vervuilde motorkap;
[ATTACH=full]37035[/ATTACH]
[ATTACH=full]37036[/ATTACH]
Het was een beetje een vreemd gezicht, dat waar de tape heeft gezeten het schoonste deel van de kap was.
Ik heb destijds eerst de kap behandeld met Lime Prime, vervolgens afgetaped en daarna de verschillende wassen opgebracht.
Verder geven de foto's een beetje een vertekend beeld, want de SNH kant was het meest vervuild.
Ik heb vervolgens de kap gewassen met BTBM.
[ATTACH=full]37037[/ATTACH]
Hoeveel moeite ik echter deed, ik kreeg niet de verkleuring verwijderd (wit was er donkerder), waar de wassen waren opgebracht.
Het leek er wat op, alsof de wassen de vervuiling had geabsorbeerd.
De RBO was zag er het lichtst uit, de RBJ wat donkerder en vervolgens-> SN -> SNH (de SNH had dus de meeste verkleuring).
Vreemd genoeg had de mate van beading dezelfde volgorde.
RBO had de minste beading (bijna geen), RBO wat meer, SN weer een beetje meer en SNH had de beste beading en tevens nog wat sheeting.
De resterende beading was niet echt werelds, maar er was nog steeds wat zichtbaar.
Vanwege het wit was het wat moeilijk de beading goed op de foto te krijgen, maar als je goed kijkt dan zie je wellicht wat ik bedoel;
[ATTACH=full]37038[/ATTACH]
[ATTACH=full]37039[/ATTACH]
Nieuwsgierig als ik ben, heb ik als eerste mijn bevindingen op het DDJ forum gezet in de hoop een reactie en uitleg te ontvangen van de heren van DDJ.
De reactie van Dom, was als volgt;
http://dodojuice.com/forum/viewtopic.php?t=2096
Desalnietemin is het een interessant experiment geweest en heb ik er toch weer wat van opgestoken.
----