• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl S30+ of S40+?

Gullwing

Detailing chief
19 mei 2018
94
88
Zuidlaren
Op dit moment werk ik aan een 911 (993 (Carrera 4), 1994) en heb ik deze ge-wetsand (grit 3000) en met S3 Gold behandeld. Nu is even de vraag met welk finishing polish ik de auto verder ga behandelen. Ik heb zowel S30+ als S40+ staan maar ben in dubio welke verstandig is. S30+ heeft wat meer cut maar heeft dezelfde glossfactor als de S40+. Ik vrees dat ik zonder glansmeter het verschil niet kan zien. Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze 2 producten en mij wat tips kunnen geven?

Eerste ingeving zou S30+ zijn vanwege de medium tot harde lak en het feit dat ik evt gemiste krasjes nog kan meenemen.

S30+: https://www.schollconcepts.com/en/shop/premium-rubbing-compounds/s30plus-swirl-remover
S40+: https://www.schollconcepts.com/en/shop/premium-rubbing-compounds/s40-antiswirl-compound

Bijgaande de tussenstand ;)
 

Bijlagen

  • IMG_3923.jpg
    IMG_3923.jpg
    446,3 KB · Weergaven: 316
Laatst bewerkt:
Ik zou persoonlijk voor S17 en dan S40 (als je perse Scholl wil gebruiken) doen.

Vooral op zwart zie ik duidelijk verschil tussen de fijne stappen, en S3 naar S40 vind ik persoonlijk te groot. Zal alleen maar bijdragen aan de uiteindelijke glans.

Het kost net een beetje extra tijd, en als je het zo groot aanpakt als je nu doet, zal het wel heel vreemd zijn als je op het einde voor de “lange halen snel thuis” gaat.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Okay, dat sluit wel aan op wat in eerder vond. S17 -> S40 of S3 -> S30.

Ik ga in ieder geval S30 proberen, mocht ik nog wat verbetering willen kan ik nog S40 proberen. Alternatief buiten Scholl aanraden mag natuurlijk ook!
 
Persoonlijk:

Welke stappen ik ook eerst neem, ik probeer altijd te eindigen op S17 op een orange Scholl pad.

Daarna bij wax:
Rupes wit op een witte pad. (Veel mooier, vooral op een donkere uni lak)
En bij een coating:
Gyeon primer op een witte Scholl pad.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i
Gewetsand? Daj zou ik zeker 3-staps polijsten met S3 - S17 -S30/S40. Bij het finishen moet je gewoon beide proberen en kijken of je bereikt wat je wilt. ;)

Zeker als je de tijd en moeote neemt om te wetsanden, dan zou ik voor het poljsten ook de tijd nemen.
 
Even klein update-je:

Ik heb de lak na S3 nog eens nader geïnspecteerd met scangrip en kwam toch nog wat schuurkrassen tegen. Ik heb vervolgens nog een rondje met de LHR15/LHR75E op paarse spiderpad met S3 gedaan waardoor de lak nu écht krasloos is (joepie!). Daarna S30 gebruikt en zag nog wel een verbetering, echter is hij nu zo strak dat ik geen extra stap nodig vindt. Vervolgens in de Gyeon Pure gezet, die maakte het wéér een slagje beter. Ik ga nu de hele auto afmaken en kom nog wel even met een fototje terug. Bedankt voor jullie adviezen!

@Zluytr
S17 op Oranje vind ik beetje een apart combi tov wat Scholl adviseert, heb je reden voor oranje, die word namelijk vooral gebruik met de fijnere polishes zoals s30/s40?

@Quantoxx, 3-staps zou kunnen maar moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van deze combinatie s3/s30 en heb er met s3 elke kras uit kunnen krijgen en met s30 de diepte en reflectie in gekregen die ik zocht. ik moet nog even doorploegen maar heb er nu zo'n 20 uur in zitten. phew.
 
Laatst bewerkt:
Waarom? Omdat deze combinatie verschrikkelijk fijn werkt.

Voor mij is de orange Scholl pad een medium pad. En ik staar me niet blind op tabelletjes die een leverancier uitbrengt maar ga uit van mijn eigen ervaring.

Ik vind overgens 20 uur nog best rap voor wetsanden, polijsten en een coating aanbrengen.

Werk je overgens binnen? Omdat de foto op een grindpad is gemaakt?!?
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Zachter dan de paars vond ik in dit geval geen goed idee, met de LHR15ES lukt het net niet in 1 set. Normaliter heb je natuurlijk ook geen 3000 schuurkrassen, ik houd 'm even in gedachte.

Ik wilde graag zien hoe het resultaat zou zijn met de coating, dus heb 1 spatbord met S30 gedaan en vervolgens gecoat. (Ik weet, ongeduld.. verdikkeme :innocent:) Schat nog een uur of 8-10 voordat ik klaar ben. Tevens dak en motorkap niet gewetsand, die zagen er goed uit.

Helaas buiten onder afkapping (heb wel met karretje om dingen op te leggen), dat is nogal behelpen. Ga ik nog wat aan doen :rolleyes:
 
Ik heb mij laatst weer goed verkeken op het wetsanden. Toch weer wat schuurkrassen die ik er met 2 hits S3 (Raffini Geel + DAP) niet uit kreeg. :)

Ik wil vóór aankomende vrijdag mijn eigen auto weer gedaan hebben. Ik ga op advies van @Zluytr 3-staps polijsten met S3 - S17 - S30. Moet alleen nog effe bedenken met welke pad ik de S17 ga verwerken op de BF21. (LC - HD Orbital Blauw/Oranje)
 
Ik heb mij laatst weer goed verkeken op het wetsanden. Toch weer wat schuurkrassen die ik er met 2 hits S3 (Raffini Geel + DAP) niet uit kreeg. :)

Ik wil vóór aankomende vrijdag mijn eigen auto weer gedaan hebben. Ik ga op advies van @Zluytr 3-staps polijsten met S3 - S17 - S30. Moet alleen nog effe bedenken met welke pad ik de S17 ga verwerken op de BF21. (LC - HD Orbital Blauw/Oranje)
 
Even over het einde, S40 was inderdaad een stap te ver van S3. Uiteindelijk afgemaakt met S30 met een prachtig resultaat, duidelijk stuk donkerder dan alleen met S3. Ik denk dat S40 erna nog beter zou worden, maar na 40-50 uur vond ik het welletjes o_O
 
  • Leuk
Reactions: Dany en M3fan
Even over het einde, S40 was inderdaad een stap te ver van S3. Uiteindelijk afgemaakt met S30 met een prachtig resultaat, duidelijk stuk donkerder dan alleen met S3. Ik denk dat S40 erna nog beter zou worden, maar na 40-50 uur vond ik het welletjes o_O
Als jij tevreden bent is het goed toch?
De volgende keer hoef je waarschijnlijk minder zwaar te corrigeren en zou ik na een standaard finish altijd nog een rondje Rupes wit op witte rupes pad doen heeft op een zwarte auto zeker meerwaarde
 
Laatst bewerkt:
Krijgen we ook foto's te zien? :grinning:

Ga ik nog maken en hier plaatsen!

Als jij tevreden bent is het hoed toch?
De volgende keer hoef je waaarschijnlijk minder zwaar te corrigeren en zou ik na een standaard finish altijd nog een rondje Rupes wit op witte rupes pad doen heeft op een zwarte auto zeker meerwaarde

Ik heb nu Rupes wit en geel in grote getalen aangeschaft, voor de nano, mini en lhr15. Mooie pads om mee te werken, thx voor de tip! :rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: M3fan