• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Scholl stappenplan

Mwolfs23

Detailing rookie
9 nov 2014
4
12
Iemand een stappenplan hoe ik het beste de scholl producten kan gebruiken en met welke pads?

Ook een idee op welke snelheden ik de pads moet gebruiken

Hoor graag van jullie ben namelijk pas beginner en dit wordt dan ook mijn eerste keer

Heb als polijstmachine de dap500
 
Oke een golf 1.8t mooi blok trouwens, maar goed wat heb je al voor spullen liggen? Hou er rekening mee dat VAG lak nogal hard (tenzij bv overgespoten) kan zijn maar dat zal een testspot uit moeten uitwijzen. Ik zou denk ik om te beginnen scholl s30 pakken op bv een oranje scholl polishing pad/oranje spider finishing pad stand 4/3 op de machine en eerst eens testen hoe de lak daar uit komt. S30 kun je mee finishen s40 is nog 1 stap fijner bv. Als nou blijkt dat je lak bv heel hard is en je niet genoeg resultaat hebt dan kun je voor een volgende keer altijd nog de scholl s3 gold halen bv op een witte cutting spiderpad en daarna opvolgen met de s30.
 
De scholl autoshampoo en de s3 gold en s30 heb ik liggen
Ook een w09 premium car was van scholl heb ik maar deze kan ik het beste met wollen pad bewerken dacht ik

Met een oranje pad van scholl en een wit met zwarte pad heb ik?


Auto is geheel origineel en nooit overgespoten
 
S3 gold op spiderpad (zwart/wit pad)
S30 op oranje pad.
en w09 dus niet met een wollen pad (wol is highcutting en dus niet geschikt voor swirl remover/wax ) gebruik hiervoor een pad zonder cut factor
 
En hoe weet ik welke pad van scholl geen cut factor heeft ?
Deze misschien beter :

https://www.Carclean.com/product/Sc...Touch_Waffle_Finishing_Pad_170mm_20357_102867

En maakt de grote van de pad veel uit

Heb voor 89mm en 125 mm steunplaten ?
 
Wow, redelijk set voor een beginner. Zoveel had ik niet de eerste keer.

Wat Ric zegt, sluit ik me bij aan. Aangezien je aangeeft beginner te zijn zou ik eerst aan de gang gaan met S30 op de oranje pad. Ik vind zelf S3 op een sandwich spider pad nog best wel lastig verwerken, maar dat zal je wellicht wel nodig hebben voor de diepere krassen. S17 op een paarse pad vind ik dan weer een super combinatie, maar goed, je hebt de spullen al in huis.

Voor de 'gewone' DAP steunplaat kan je de middel maat nemen van Scholl pads (145 mm). De spotpads passen niet op de 89mm steunplaat. Ik heb hiervoor een 75mm steunplaat met een bijpassend contragewicht. Zeker het contragewicht is zijn geld meer dan waard.

Met Scholl polijstmiddelen (S17 of S30 in jouw geval) gebruik je het best zo min mogelijk. Dus niet de 3/4 blobjes met polijstmiddel, maar enkele keren met de fles op de pad tappen. Je krijgt dan het beste resultaat als je dit nog even netjes over de pad smeert, maar ik gebruik daar meestal mn auto voor:). Als je een stukje hebt gepolijst, KLEIN beetje polijstmiddel toevoegen(3 keer tappen bijvoorbeeld) en verder gaan naar het volgende stukje. Op lage stand uitsmeren en dan vrij snel het tempo opvoeren. Je kan dan met de druk op je machine de polijstactie bepalen. Dus eerst harder drukken en dan langzaam met minder druk polijsten. Zo haal ik het meeste effect uit de polijstmiddelen wat betreft cutting en finishing.

S3 zou op deze manier moeten werken:
https://www.youtube.com/watch?v=VZ_f_MB-i9g Zoals gezegd, niet het makkelijkst in mijn mening, dus wellicht beter eerst focussen op S30.

Hier vindt je nog wat meer info over pad/producten combinatie van Scholl.

Succes
 
Ik werk al maanden met S3 en vind het een super product. Een echt goede 1 staps polijstmiddel. Ik bewerk hem dan nog wel altijd na met Finale en dan PB Black Hole, maar wil als de Finale op is toch overgaan op de s30 of s40. Bij de S3 gebruik ik zelf altijd de witte spiderpad van Scholl.
 
Kikkertje;n406591 zei:
Ik werk al maanden met S3 en vind het een super product. Een echt goede 1 staps polijstmiddel. Ik bewerk hem dan nog wel altijd na met Finale en dan PB Black Hole, maar wil als de Finale op is toch overgaan op de s30 of s40. Bij de S3 gebruik ik zelf altijd de witte spiderpad van Scholl.

Ik ben er ook vast van overtuigd dat het aan mij ligt en niet aan het product en daarom gaf ik ook aan dat naar mijn mening S17 (of S30 wat de TS al heeft) makkelijker te verwerken is. Wellicht een idee als je een paar tips geeft over hoe jij het gebruikt?
 
Ik doe wat dotjes S3 op de pad en dan de pad op het te behandelen paneel deppen. Dan de DAP op stand 1 zetten en de S3 inwrijven en dan stand 5/6 polijsten. Vaak zie je dan wel hologram van de S3 maar deze verwijder je dan weer door Finale of Black Hole te gebruiken. Eventueel de stap met de S3 herhalen als het gewenste resultaat niet is behaald. Op de die van Scholl staat een afbeelding wanneer welk product te gebruiken.
 
Gewoon de 'traditionele' manier zeg maar. Waar ik dan moeite mee heb is soort droge wrijving als ik de pad tegen de lak druk en een hoop stof. Met een beetje proberen wordt dat al zeker minder, maar met S17 totaal geen last van gehad. Toch blijf ik erbij dat het voor een beginner geen heel goed idee is om te beginnen met S3 op zo'n sterke pad.
 
In ieder geval zou ik als ik wax gebruik, het potje niet op lak zetten (42 seconden)...;)
De potten Wax van Scholl hebben rubberen dopjes onder de pot zitten dus in principe kun je de pot risicoloos op de lak zetten al zou ik het zelf nog steeds niet doen.
 
En hoe weet ik welke pad van scholl geen cut factor heeft ?
Hierbij een overzicht van Scholl wat ik wel overzichtelijk vind.
upload_2016-11-13_22-34-5.png

upload_2016-11-13_22-36-0.png
 

Bijlagen

  • upload_2016-11-13_22-35-21.png
    upload_2016-11-13_22-35-21.png
    450,1 KB · Weergaven: 337
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Emi