• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoon maken sterk vervuild leer en alcantara, waarmee kan ik dit het best doen?

Kawouter

Detailing addict
15 feb 2011
402
62
Hallo,

Mijn schoonouders hebben mij gevraagd eens te kijken naar het schoonmaken van hun Benz A210.
Nu zit daar een Evolution pakket op met leren bekleding. Op de foto hieronder zien jullie een plaatje daarvan:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Nu is bij hun vooral het lichte alcantara (denk dat dat het is) erg vies. Hoe kan ik dat het beste schoon maken? Met APC? Of met de gewone leer reiniger?

Alvast dank.

Gr. Wouter
 
Kun je een detail foto plaatsen? Is er moeilijk te zien. Als het alcantara is, geen lederreiniger gebruiken. Een lichte APC verdunning en voorzichtig schoonmaken. Alcantara gaat namelijk gauw rullen. Ik maakte het als volgt schoon met de Clio RS van mijn broer: APC opgespoten, met een paardehaarborstel HEEL voorzichtig ingeborsteld, en vervolgen met een nat/droogzuiger het drooggezogen. Weet niet of het met een extractor veilig is.
 
Detail foto's zijn lastig. Ze wonen in Diemen en ik in Lelystad. De foto is ook niet hun interieur maar wel hetzelfde type.

Ik moet er bij zeggen dat het echt heel vies is. Begint een beetje een groene kleur te krijgen. Die op de foto is volgens mij nog erg mooi schoon.
 
Ik heb goed antwoord voor je, maar wel een goed advies.
Wanneer ik Alcantara lees, word ik altijd wat zenuwachtig. Ik moet dan denken aan een zeer gewaardeerd detailer met een Audi en Alcantara.
Mijn advies zou zijn: Stap in die auto en rijd (na afspraak) naar Carclean voor een gedegen advies.
 
+1 Aficior:)^

krijg binnenkort ook een wagen met Alcantara , maar ben dus eigenlijk ook wel nieuwschierig hoe dit het beste te behandelen / schoonmaken.En of je ook met een extractor erover heen kan;)
 
als het mag wil ik even inpikken:

Ik heb vandaag het grijze leder in mijn moeder haar auto gereinigd, maar in de flankstukken zijn een aantal diepere plooien/kreuken die ik niet zuiver krijg met autoglym leder reiniger en een nagelborstel. Voor de rest werkt deze aanpak zeer goed.

Zijn er zwaardere reinigers? APC 1:5 gebruiken?
 
Hele goede lederreiniger: Gliptone of Colourlock gladlederreiniger, de laatste heb je in twee versies: sterk en mild. Wel een paardehaarborsteltje gebruiken, deze is vriendelijker voor het leder dan een harde nagelborstel!

APC kan op zich wel, maar bedenk wel dat dit het leder erg uitdroogt! Na gebruik met APC, direkt voeden.