• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schoonmaken rubbers Alfa Mito, hoe aanpakken?

JohnnyCage

Detailing addict
12 aug 2013
21
60
Het exterieur van de Mito is afgelopen weekend aangepakt en ben erg tevreden met het resultaat, helaas gooien de rubbers roet in het eten. Ik krijg ze met geen mogelijkheid schoon. Ik het het geprobeerd met Auto Finesse Revive, maar dat is meer een voeding/bescherming dan een cleaner. Tevens heb ik een APC (DJ Total Wipe Out) geprobeerd, maar niets helpt. Mijn schoonmoeder (!) had het erover dat het met een schuurspons prima zou moeten lukken, maar zelf ben ik daar een beetje huiverig voor.
Het lijkt wel aangekoekte groene schimmel (eetsmakelijk!).. Voor de duidelijkheid een foto. (De scherpstelling zit aan de rechterkant)

RubbersMito_zps5ccc5f03.webp

Iemand een idee hoe ik dit weg zou kunnen krijgen?

Groeten,
JohnnyCage.

Wellicht met een wonderspons? Niet zo grof als een schuurspons, maar wel een licht schurende werking
Bij de Action voor een poep en een scheet te krijgen.

m1dy76fwoqtf.webp

Die ga ik eens uitproberen, ik dacht dat die voor harde kunststof delen bedoeld was, Thanks!
By the way: Zo'n sponsje verkopen ze ook op Carclean.com, ook voor een appel en een ei;-)

Als je geen haast hebt zou ik proberen de vervuiling eerst zacht te maken
Poorboys NaturalLook erop (ruim) en in laten trekken ( uurtje)
Kwaad kan dat niet en het werkt in vele gevallen ....

Zelf ook wat last gehad van wat plantgroei op de rubbers. Ik heb het vrij eenvoudig weggekregen met de volgende stappen

- PB APC 1:10
- Verfkwast ingesprayed met de APC en hiermee goed de rubbers ingesmeerd. Beetje rondraaien zodat het gaat schuimen (klein beetje)
- Even laten intrekken (30Sec)
- Afgenomen met een oude badstof handdoek.

De aanslag was weg en de kleine haartjes aan de binnenkant van de rubbers waren weer mooi zacht.

Bedankt voor de tips!

Helaas kan ik er pas in het weekend mee aan de slag, zal jullie laten weten hoe het gegaan is. Hopelijk dus van 't weekend een foto van frisse satijnglanzende rubbers!

Al ik de foto goed bekijk , zie ik toch dat de rubber deels verduurd is....proper zal je het wel krijgen maar het rubber zal op die plekken toch wat extra voeding kunnen gebruiken.

Probeer eerst een klein stukje dat niet zo in het oog spring voor je volle bak met die melaminesponsjes aan de bak gaat.

Mothers heeft speciale borsteltjes die je daar ook voor kan gebruiken. Kosten 2x niks en inzetbaar voor meerdere dingen
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Detail_Brushes_2st_156200_100580
Lees ook ff de gebruikerservaringen....:-"

Die borsteltjes werken uitstekend! Gebruik ik ook vask voor de randjes van de trims en dergelijke.
Beetje APC er op sprayen, en borstelen maar. Hierna goed afspoelen met water. Doe dit ook voordat je de complete auto gaat wassen, anders kun je overnieuw beginnen!

Van het weekend niks van gekomen.. Heb mijn eigen wagen van t weekend voorrang gegeven (alleen een wasbeurtje en de ramen gecleaned). Dat van die borsteltjes is ook een goede tip. Voor nu even een oude tandenborstel pakken en de borstels bij de volgende bestelling meenemen.

Wanneer je ze met APC gebruikt (DJ total wipe out in mijn geval) is je wax (DJ SN Hybrid) dan gelijk weg op de delen die je raakt met de APC?

Ik zou een nieuwe, zachte tandenborstel pakken dan.. ;)
en gewoon een klein goed kwastje eerst.