• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Schreef vs handmatige behandeling?

Bouver

Detailing rookie
14 jul 2013
11
0
Zou het mogelijk zijn om deze schreef er uit te krijgen met een handmatige behandeling van de lak? Dus zonder gebruikt te maken van een DAP of iets dergelijks.

w89nnt.webp

Schreef = kras

Handmatig krijg je het er niet uit. Hier ga ik je al meteen in teleurstellen.
Wat je wel kan doen bv is de kras opvullen, wetsanden en dan polijsten.
Maar dan wel machinaal polijsten.

Van waar ben je?

Ik ben van izegem (west-vlaanderen).

Met een machinale behandeling zou deze 'kras' er wel gemakkelijk uit gaan of moet je zowiezo opvullen, wetsanden, ect?

makkelijk zal het niet zijn, vrees ik.

Ik denk dat, als je er over gaat met je nagel, deze waarschijnlijk blijft haperen ? Indien wel, dan zal je moeten opvullen etc.

Wat je wel zou kunnen doen, is machinaal polijsten om de randen van de kras wat minder 'scherp' te maken, en daardoor ook de lichtbreking wat minder abrupt te maken. Hierdoor zou je de kras al heel wat minder zien.

Izegem = stad van skoen en bustels !

Groeten vanan de Skreve !

Das een beetje ver voor mij :)
Maar er zitten hier nog wel mensen uit de (West) Vloanders. Misschien dat zij hierbij kunnen/willen helpen?

Van wat ik kan zien op de foto lijkt de kras mij te diep en zul je sowieso moeten opvullen en wetsanden en machinaal polijsten.
Zo doe ik het teminste altijd.

Misschien dat de Langka Paint repair kit ook nog een oplossing is?
Maar wellicht dat er anderen zijn die een beter oordeel op kunnen geven.

Het blijft moeilijk om het op een foto te beoordelen. Ik zou zoiezo eerst proberen machinaal te polijsten, misschien dat je het heel goed kan camoufleren zoals hierboven aangegeven. Daarna kan je nog altijd gaan voor opvullen en wetsanden.

ex-mooseman;336667 zei:
makkelijk zal het niet zijn, vrees ik.

Ik denk dat, als je er over gaat met je nagel, deze waarschijnlijk blijft haperen ? Indien wel, dan zal je moeten opvullen etc.

Wat je wel zou kunnen doen, is machinaal polijsten om de randen van de kras wat minder 'scherp' te maken, en daardoor ook de lichtbreking wat minder abrupt te maken. Hierdoor zou je de kras al heel wat minder zien.

Izegem = stad van skoen en bustels!

Groeten vanan de Skreve!

Heb het eens getest en je voelt het wel maar het is niet zo diep dat je blijft haperen.
Ben er ook redelijk zeker van dat het niet dwars door de lak heen is.

Met machinaal polijsten en wetsanden, ... heb ik nog geen ervaring.

Als je die plaats polijst, moet je dan ook de hele auto polijsten?

Idd, stad van de skoen en bustels :D

Je kunt die ene plaats machinaal aanpakken, en de rest met het handje.
Ik zou je graag helpen. Ik heb een DAP900, maar geen echt straffe polijstspullen (wit Monello, menzerna PF2500 en meguiars Ultra Compound). Ik heb nog geen auto's van derden gedaan, enkel die van ons, die van mijn ouders en broer, en een snelle refresh van de Megane CoupeCabriolet van mijn collega (voor de Sinterklaasparade in Roeselare).
Ik beschouw mezelf nog wel als beginner. Als je kunt wachten tot half augustus...(vakantie :party )

ex-mooseman;336692 zei:
Je kunt die ene plaats machinaal aanpakken, en de rest met het handje.
Ik zou je graag helpen. Ik heb een DAP900, maar geen echt straffe polijstspullen (wit Monello, menzerna PF2500 en Meguiar's Ultra Compound). Ik heb nog geen auto's van derden gedaan, enkel die van ons, die van mijn ouders en broer, en een snelle refresh van de Megane CoupeCabriolet van mijn collega (voor de Sinterklaasparade in Roeselare).
Ik beschouw mezelf nog wel als beginner. Als je kunt wachten tot half augustus...(vakantie :party )

Je hebt toch wel al een paar wagens gedaan (zonder problemen?)...
Ik was toch al eens aan het uitzien om de wagen te laten simoniseren. Vandaag eens alle producten samengesteld en kom op een 110€ alleen voor de producten om de lak aan te pakken.
Dan is dat alles nog zonder een DAP, dus denk ik dat het gewoon voordeliger is om het te laten doen...

@Bouver: je vergeet dat de producten die je koopt ene heel lange tijd meegaan. Als je een goede basisset hebt kun je die langzaamaan uitbreidden met bijvoorbeeld oranje, witte handpads + polijstmiddel (bv. Monello) en / of doorsparen voor voor een dap + bijbehoren.

Als je iemand de auto laat aanpakken heb je daarnaast ook nog goede wasspullen, klei, wax, doeken nodig om de auto mooi te houden. Dus dan ben je mijns inziens dubbel geld kwijt.

En tevens wat als je weer een kras krijgt dan moet je het weer laten verwijderen. Nu is het een investering maar dit verdient zich meestal wel terug als je elk jaar een paar krasjes oploopt.
Je hoeft natuurlijk niet alles in een keer aan te schaffen.

Belangrijkste is of je dit leuk vindt om te doen. Als je er een plezier aan beleeft dan is het laten doen de beste oplossing. Beleef je er wel plezier aan, en als je eenmaal in dit forum gaat lezen dan kan dat bijna niet anders, dan is de investering zeker aan te raden en kun je voortaan zelf zonder extra kosten dit soort problemen oplossen.

'Laten simoniseren' heeft meestal ontgoochelende resultaten. De poetser die er tegenaan gaat met een wollen schijf op de rotary... iedereen kent de horrorverhalen wel.

Het is een arbeidsintensieve taak. Ik heb mijn spullen stukje bij beetje gekocht, zoals velen hier op het forum waarschijnlijk. Ik koop ook alleen wat ik nodig heb voor mijn eigen auto's. Eén wax is genoeg, ik moet er geen tien hebben, en zolang mijn auto's niet vol krassen staan, heb ik ook geen behoefte aan zwaardere polijstmiddelen en pads. Over de DAP heb ik lang getwijfeld, uiteindelijk ga ik die toch maar een paar keer per jaar uit de tas halen. Het resultaat dat je ermee behaalt is echter een pak beter dan met de hand. Met de hand zou ik eerder mijn toevlucht nemen tot iets met meer fillers (Autoglym SRP of Poorboys Blackhole, na een polijstbeurt met bv. Meguiars Ultra Compound)

Mocht je eens willen zien welk resultaat je kunt bereiken op je kras met een DAP, feel free om eens tot Wevelgem te komen (pm me maar). Heel je auto polijsten, daarvoor ontbreekt me momenteel echt de tijd (er is een lange rij wachtenden voor u:-/ )